Turecka stocznia Sanmar dostarczyła jeden ze swoich przełomowych holowników z serii ElectRA z napędem elektrycznym akumulatorowym do świadomego ekologicznie norweskiego operatora Buksér og Berging. Jednostka będzie stacjonowała w porcie w Oslo.
Nazwany przez nowych właścicieli BB Electra, holownik bazuje na wyłącznym dla Sanmar projekcie ElectRA 2200 SX autorstwa kanadyjskich architektów okrętowych Robert Allan Ltd. i jest ósmym holownikiem dostarczonym przez Sanmar do Buksér og Berging.
Przy całkowitej długości 22,2 m bez odbojnic, szerokości 10,84 m i najmniejszej głębokości 4,4 m, BB Electra ma 1,718 kWh mocy akumulatora. Może osiągnąć uciąg 45 ton i prędkość 12 węzłów.
Jego przełączany morski zespół prądotwórczy Caterpillar C32 zgodny z IMO Tier lll zapewnia 940 eKW przy 1800 obr / min, a wyposażenie pokładowe obejmuje wciągarkę dziobową DMT TW-E250kN, hak holowniczy Data Hidrolik DTH 50-120P, dźwig pokładowy Palfinger PK11001MC i bęben linowy Data Hidrolik DTC 4000 EP-L.
Holownik BB Electra, który ma zakwaterowanie dla trzyosobowej załogi, jest pierwszym ekologicznym holownikiem Buksér og Berging z napędem elektrycznym bez emisji spalin, ale operator ma już zasłużoną reputację świadomego ekologicznie, z poprzednimi dostawami od Sanmar, w tym siostrzanymi holownikami eskortowymi BAMSE i BOB zgodnymi z normami emisji Tier lll oraz BORGOY i BOKN, pierwszymi na świecie dwoma holownikami napędzanymi wyłącznie LNG.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy