Saab podpisał z Dowództwem Portu Wojennego w Gdyni umowę na dostarczenie zintegrowanego wsparcia logistycznego dla systemów Double Eagle Mk III i Double Eagle SAROV. Kontrakt opiewa na 14,7 mln zł i będzie realizowany w latach 2021-2023. Zakres dostaw w poszczególnych latach obejmie dostawy części zamiennych, narzędzi specjalnych, dokumentacji technicznej oraz szkolenia.
Podpisany kontrakt jest rozszerzeniem dotychczasowego serwisu systemów Double Eagle Mk III i Double Eagle SAROV dedykowanych do działań przeciwminowych (MCM).
Double Eagle Mk III został zainstalowany na pokładzie pierwszego okrętu ORP "Kormoran II", natomiast systemy SAROV będą instalowane na kolejnych okrętach budowanych w ramach programu Kormoran II.
- Jesteśmy dumni, że Saab będzie utrzymywał i zapewniał pełną gotowość operacyjną systemów Double Eagle zainstalowanych na okrętach Marynarki Wojennej RP. Polska stawia na najnowocześniejsze technologie i rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa, a my cieszymy się, że nadal możemy być częścią tego procesu - powiedział Jyrki Kujansuu, prezes Saab Technologies Poland, wiceprezes i szef jednostki krajowej Poland & Baltic States.
Rodzina Double Eagle firmy Saab obejmuje wybór pojazdów podwodnych przeznaczonych do operacji przeciwminowych. Dzięki różnym konfiguracjom pojazdów i integracji ładunku użytecznego, można znaleźć rozwiązanie dla każdego scenariusza, od rozpoznania po neutralizację min. System Double Eagle SAROV można wyposażyć tak, aby działał zarówno jako zdalnie sterowany pojazd (ROV) z wykorzystaniem kabloliny, jak i niezależnie jako autonomiczny pojazd podwodny (AUV) z wykorzystaniem własnych akumulatorów napędowych.
Siły USA zatopiły dwie łodzie bojowników Huti
Grecki tankowiec trzykrotnie zaatakowany na Morzu Czerwonym
Zdaniem niemieckich służb Nord Stream wysadził Ukrainiec mieszkający w Polsce. Według polskich władz... wyjechał z kraju
Pierwszy nakaz aresztowania za ataki na Nord Stream
Rosyjska Flota Pacyfiku ćwiczy zwalczanie okrętów podwodnych
Minister obrony Estonii: wyjaśnienia Chin ws. uszkodzenia Balticconnector są wątpliwe