Rząd Wielkiej Brytanii podpisał umowy z czterema operatorami promowymi, aby zapewnić przepustowość dla 3000 ciężarówek tygodniowo. Takie działanie ma zmniejszyć ryzyko zakłóceń dla kluczowych towarowych w łańcuchu dostaw do GB.
Kontrakty podpisano z Brittany Ferries, DFDS, P&O Ferries i Stena Line, na łączną wartość 77,6 miliona funtów. Przedstawiona oferta dotyczny dziewięciu trasach w ośmiu portach znajdujących się „na obszarach mniej narażonych na zakłócenia”.
Porty te obejmują:
Felixstowe,
Harwich,
Hull,
Newhaven,
Poole,
Portsmouth,
Teesport,
Tilbury.
Rząd potwierdził, że kontrakty będą obowiązywać do sześciu miesięcy po zakończeniu okresu przejściowego Brexitu.
Umowy są odzwierciedleniem części z porozumień, które zostały zawarte w zeszłym roku, gdy Wielka Brytania przygotowywała się do ewentualnego Brexitu bez umowy po członkostwie w UE w 2019 r. Jednak w przeciwieństwie do pierwszego zestawu umów rząd Wielkiej Brytanii podkreślił, że tym razem kontrakty „zostały przyznane dzięki pomyślnemu wykorzystaniu rządowych ram zdolności przewozowych, wprowadzonych w 2019 r., W których lista kandydatów na kontrakty obejmuje doświadczonych przewoźników towarowych”.
Przypominamy, że w 2019 roku umowa przewozowa została podpisana z firmą Seaborne Freight, która jak się okazało, nie posiadała promów, którymi mogłaby wywiązać się z kontraktu.
Co z portami w Calais i Dunkierce ?
Grant Shapps, sekretarz ds. Transportu Wielkiej Brytanii, powiedział: Ponieważ okres przejściowy dobiega końca, wprowadzamy niezbędne środki, aby zapewnić płynny i pomyślny przepływ towarów. Zabezpieczenie tych kontraktów gwarantuje, że niezależnie od wyniku negocjacji ratujące życie środki medyczne i inne krytyczne towary mogą nadal napływać do Wielkiej Brytanii od momentu opuszczenia UE.
W odpowiedzi na założenia wyboru takich, a nie innych portów dodał, że „trasy wychodzące z Dover i Folkestone przez kanał La Manche pozostają ważnym korytarzem handlowym między Wielką Brytanią a Europą kontynentalną. Trasy te odegrały w tym roku kluczową rolę w utrzymaniu przepływu towarów krytycznych do kraju podczas kryzysu COVID-19 ”.
Rząd Wielkiej Brytanii kontynuuje współpracę z kluczowymi lokalnymi zainteresowanymi i przemysłem, aby przygotować się do zakończenia okresu przejściowego.
Źródło: Promy24.com
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii