ew/HHLA
Kolejny krok w kierunku poprawy jakości powietrza w Hamburgu. Becker Marine Systems, Hapag-Lloyd i HHLA testują alternatywne źródła zasilania w tamtejszym porcie.
Innowacyjna technologia ma na celu umożliwienie dużym i bardzo dużym kontenerowcom wyłączenie w czasie postoju napędu pomocniczego, a zamiast tego czerpanie mocy potrzebnej do operacji na pokładzie z nowego typu mobilnego generatora. Becker Marine Systems, Hapag-Lloyd AG i Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) testowały nową technologię w ramach wspólnego projektu pilotażowego od początku roku.
Dostawca technologii, firma Becker Marine Systems opracowała mobilny generator prądotwórczy, a następnie nawiązała współpracę z Hapag-Lloyd i HHLA w fazie testowej. Stacja Becker LNG PowerPac® dostarcza przyjazne dla środowiska zasilanie kontenerowców w terminalu kontenerowym HHLA Container Terminal Burchardkai (CTB). W ciągu ostatnich kilku tygodni prototyp był wielokrotnie testowany na dużych statkach kontenerowych Hapag-Lloyd o ładowności 20 000 TEU. Projekt ten jest częścią starań o utrzymanie czystego powietrza w Hamburgu.
Opracowany przez Becker Marine Systems i jego spółkę zależną Hybrid Port Energy (HPE), LNG PowerPac® firmy Becker to kompaktowy system o wielkości dwóch 12-metrowych kontenerów. Urządzenie składa się z generatora gazowego i zbiornika LNG, skąd paliwo dostarczane jest do generatora. Suwnice podnoszą mobilny, 1,5-megawatowy agregat prądotwórczyz nabrzeża a następnie umieszcza na rufie statku. Następnie jest podłączany do systemu zasilania danego kontenerowca i może dostarczać energię elektryczną potrzebną do operacji na pokładzie, gdy statek jest zadokowany. Dzieki temu, szkodliwe substancje, takie jak dwutlenek siatki czy tlenki azotu generowane przy standardowej eksploatacji statku - mogą zostać znacznie zmniejszone lub całkowicie wyeliminowane.
Jak powiedział Dirk Lehmann, dyrektor zarządzający Becker Marine Systems: "Możemy śmiało powiedzieć, że faza pilotażowa zakończyła się pełnym sukcesem i dziękujemy naszym partnerom za wspaniałą pracę zespołową. Becker LNG PowerPac® jest prostym rozwiązaniem w zakresie redukcji szkodliwych emisji w porcie i myślę, że może zostać wdrożony na skalę międzynarodową. Prowadzimy rozmowy z różnymi europejskimi i chińskimi portami i jesteśmy przekonani, że Becker LNG PowerPac® może odnieść sukces na rynku. "
Federalne Ministerstwo Transportu i Infrastruktury Cyfrowej przyznało siedmiocyfrową kwotę na sfinansowanie rozwoju nowej technologii w ramach rządowej strategii mobilności i paliw. Enak Ferlemann, parlamentarny sekretarz stanu w Federalnym Ministerstwie Transportu i Infrastruktury Cyfrowej, zauważa: "Kontrola zanieczyszczenia powietrza jest bardzo ważna, szczególnie w portach na gęsto zaludnionych obszarach. W związku z tym wspieramy innowacje, które przyczyniają się do modernizacji żeglugi i redukcji emisji. "
Utworzenie parku narodowego w Dolinie Dolnej Odry ma wspierać turystykę i ochronę przyrody
Podwodne progi – plan Urzędu Morskiego na zabezpieczenie klifu w Orłowie
Dni otwarte Ochrony Wybrzeża w Jelitkowie
Ubytek tlenu w jurajskich oceanach zabójczy dla organizmów
Grecja. Aresztowano załogę jachtu, która odpaliła fajerwerki, wywołując pożar na wyspie
William Shatner przekleństwami walczy z przemysłową hodowlą łososia