Stocznia Szczecińska Wulkan rozpoczęła cięcie blach do budowy doku pływającego dla Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia.
– Wczoraj rozpoczęło się cięcie blach pod dok pływający dla stoczni Gryfia w Szczecinie. To bardzo ważna inwestycja, jedna z ważniejszych po budowie promów dla polskich armatorów w polskiej stoczni – powiedział Grzegorz Witkowski, podsekretarz stanu w ministerstwie infrastruktury.
Katarzyna Ansen-Mrowińska ze stoczni Wulkan poinformowała, że budowany dok ma mieć 235,6 m długości całkowitej, 213,1 m długości podporowej, 47,3 m szerokości zewnętrznej i 38 m szerokości wewnętrznej. Nośność doku ma wynosić 27 tys. ton. Projekt zakłada, że dok będzie mógł podnosić największe jednostki, jakie operują na Bałtyku i Morzu Północnym.
Inwestorem jest Fundusz Rozwoju Spółek S.A., a nadzór klasyfikacyjny prowadzi Polski Rejestr Statków.
Jak tłumaczy Piotr Żelazek z biura projektowego Westcon Design, które odpowiadało za przygotowanie dokumentacji, ze względu na swoje gabaryty dok będzie montowany na wodzie. Powstanie w blokach. Każdy z elementów będzie wodowany z pochylni. Za pomocą kesonu, czyli specjalnej konstrukcji o szczelnych ścianach i otwartym dnie, zostaną one zespawane już na wodzie.
Do wybudowania pływającego doku tej wielkości potrzebne będzie około 10 tys. ton stali.
Docelowo dok zostanie ulokowany przy nabrzeżu Gdyńskim, naprzeciwko Stoczni Szczecińskiej. Samo nabrzeże ma być przedłużone 60-metrowym pirsem.
Jak mówił wcześniej prezes Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia Krzysztof Zaremba, budowa doku to pierwsza tak duża inwestycja Gryfii od początku jej istnienia. Wyliczenia stoczni pokazują, że może pozwolić na zwiększenie przychodów firmy aż o około 50 procent.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy