Rosyjskie koleje państwowe uruchamiają projekt przewozów multimodalnych (łączących różne środki transportu) pomiędzy granicą z Chinami, poprzez Kaliningrad, do Hamburga w Niemczech. Trasą tą, drogą kolejową i morską, transportowane będą kontenery z Chin do UE.
Podczas przejazdów pilotażowych czas transportu z miasta Chongqing w środkowych Chinach do Hamburga wyniósł 12 i 14 dni - podały dziś koleje rosyjskie.
Projekt przewozów multimodalnych realizują wspólnie spółka OTLK, należąca do Rosyjskich Kolei Żelaznych |(RŻD) i niemiecka spółka Berliner-Germany (BIT-Germany). Pilotażowe przejazdy odbyły się w sierpniu i wrześniu br. Trasa prowadzi od stacji kolejowej Ałtynkol na granicy Kazachstanu i Chin, poprzez porty w Kaliningradzie i obwodzie kaliningradzkim do portu Hamburga.
Od października br. połączenia te staną się regularne - zapowiedziały RŻD.
Transport wodny między Kaliningradem i Hamburgiem pozwala na przewożenie towarów do Europy Zachodniej bez tranzytu przez terytorium Polski.
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii
Wakacje w pełni zatem odpalamy „Lato z Portem Gdańsk i Baltic Hub”