Wojewoda zachodniopomorski udzielił pozwolenia na rozbiórkę obiektów budowlanych znajdujących się na terenie byłej Stoczni Remontowej Gryfia. To tam ma powstać terminal instalacyjny umożliwiający wstępny montaż turbin i masztów, które trafią do morskich farm wiatrowych na Bałtyku.
Wojewoda zachodniopomorski Zbigniew Bogucki udzielił pozwolenia na rozbiórkę obiektów budowlanych znajdujących się na terenie byłej Stoczni Remontowej Gryfia w Świnoujściu. W tym miejscu Orlen Neptun II ma wybudować pierwszy w Polsce terminal instalacyjny. Inwestycja ma umożliwić wstępny montaż turbin i masztów do wysokości 100 m i udźwigu 1000 ton, które trafią do morskich farm wiatrowych na Bałtyku.
Podpisana przeze mnie decyzja daje zielone światło na rozpoczęcie pierwszych prac związanych z inwestycją ważną dla Pomorza Zachodniego, a także całej Polski - w aspekcie naszego bezpieczeństwa i transformacji energetycznej – przekazał wojewoda zachodniopomorski Zbigniew Bogucki.
Razem z częścią lądową do składowania komponenty morskich farm wiatrowych powstaną dwa nabrzeża, każde o długości około 250 m, głębokości dopuszczalnej 14,5 m i technicznej 12,5 m. Powstanie dziesięć stanowisk do wstępnego montażu wież. Do nabrzeży będzie prowadził nowy tor podejściowy o głębokości 12,5 m i szerokości 140 m. Na lądzie powstaną place składowe, co w sumie pozwoli na obsługę do 80 turbin wiatrowych rocznie o mocy 15MW każda.
Terminal powstanie na 20 hektarach. Będzie wyposażony w infrastrukturę zdolną do obsługi dużych jednostek, transportujących kluczowe komponenty farm wiatrowych. Jego uruchomienie planowane jest z początkiem 2025 roku.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy