5 marca rozpoczyna się drążenie tunelu pod rzeką Świną pomiędzy wyspami Wolin i Uznam. Będzie to najdłuższa przeprawa podwodna w Polsce.
W momencie gdy budowa tunelu zostanie zakończona, władze miasta zlikwidują przeprawę karsiborską. Pozostanie przeprawa w centrum miasta, która obsługiwana jest promami „Bielik”.
- Funkcja i rola tej przeprawy będzie dla mieszkańców symboliczna, dla turystów jako atrakcja turystyczna. Prom "Bielik" pozostanie, w rezerwie będzie następny, będzie też obsługa do tych promów - informuje Janusz Żmurkiewicz, prezydent Świnoujścia - Główną rolę komunikacyjną przez tunel będą spełniały autobusy komunikacji miejskiej, które będą kursowały bardzo często; zakładamy, że co 10 minut będzie jechał autobus przystosowany do tego, że będzie zabierać osoby z rowerami - dodaje.
Tunel ma usprawnić czas przejazdu pomiędzy wyspami. Dodatkowo według, Świnoujskiej Organizacji Turystycznej, taka inwestycja może sprawić, że unormują się ceny różnego rodzaju usług i produktów.
- Być może ceny nieruchomości trochę znormalnieją po stronie uznamskiej, a po stronie wolińskiej pewnie wzrosną. Liczymy, że tunel zmieni życie mieszkańców miasta - mówił Piotr Piwowarczyk, prezes Świnoujskiej Organizacji Turystycznej.
Zakończenie prac planowane jest na III kwartał 2022 roku. Całkowita długość tunelu w Świnoujściu będzie mieć 1780 metrów i będzie najdłuższą drogową przeprawą w Polsce, wykonaną pod wodą.
Przemysł chemiczny UE pod globalną kroplówką. Ropa do UE płynie przez porty szerokim strumieniem
Rosja nielegalnie eksportuje zboże z okupowanych portów na Krymie i Morzu Azowskim
Anomalia w łańcuchach dostaw. Sezon przygotowań do Świąt Bożego Narodzenia 2024 rozpoczął się wyjątkowo wcześnie
Eksplozja kontenera w chińskim porcie zakłóca łańcuchy dostaw
Meksyk zwiększył dostawy ropy na Kubę mimo ryzyka amerykańskich sankcji
Paryż 2024 za kulisami – CEVA Logistics o znaczeniu planowania i obsługi magazynowej