Wraz z postępem technologii oraz unikania korozji i zmniejszenia ciężaru na statkach zamienia się tradycyjne rury stalowe na rury z materiałów takich jak stal nierdzewna, miedź, CuNi, tytan, wielowarstwowych (PE-Alu-PE), a także wykonane z tworzyw termoplastycznych i kompozytowych.
Jednak wraz z zastosowaniem nowych materiałów pojawiły się nowe problemy:
Powyższe problemy spowodowały wzrost zapotrzebowania na nowoczesne uszczelnienia przepustów, aby łączyły ze sobą właściwości ognioodporne, ochronę przed przeciekaniem wody/gazu, a także odporność na wybuch.
Nowe rozwiązania zabezpieczają przepusty rur cienkościennych i umożliwiają prowadzenie rur wykonanych z różnych metali prosto przez przegrody stalowe, aluminiowe lub kompozytowe bez konieczności
Roxtec oferuje uszczelnienia niewymagające spawania, co oznacza brak konieczności odgradzania obszaru roboczego, uzyskiwania pozwoleń na prace gorące, a także zatrudniania inspektorów ds. bezpieczeństwa pożarowego. Uszczelnienia mocuje się za pomocą śrub, a szczelność jest zapewniona poprzez rozszerzanie się w otworze.
Przepusty kablowe i rurowe Roxtec pomagają także przy typowych wyzwaniach podczas odnawiania statków. Uszczelnienia ułatwiają wykonywanie napraw i modernizacji w sposób bezpieczny, szybki i wydajny. Wyobraź sobie, ile czasu możesz zaoszczędzić, nie musząc ciąć kabli, wiercić otworów ani spawać wokół przepustów rurowych.
Aby dowiedzieć się więcej o oferowanych przez nas przepustach przeznaczonych dla rynku morskiego, zapraszamy do obejrzenia strony internetowej.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy