W miniony poniedziałek, 12 kwietnia 2021 roku, w stoczni Chengxi Shipyard Co., Ltd. w Jiangyin, tradycyjnym paleniem blach zainaugurowano proces tworzenia konstrukcji kolejnego statku zamówionego przez Chipolbrok.
Jest to trzecia z serii (CX0698) jednostka o nośności 62000 DWT (Heavy-lift multi-purpose vessel/z klasą PRS - *KM DRY CARGO SHIP ACC (942) HC/E CG IWS AUT ECO REC ECO BWM) budowana pod nadzorem PRS w systemie „dual class”.
Dyrektor zarządzający Chipolbrok p. Maciej Łępicki i p. Lu Ziyou prezes stoczni Chengxi wygłosili mowy, w których wyrazili swoje wzajemne uznanie oraz ocenili projekt jako bardzo ważny dla stoczni i CP. Wśród gości na uroczystości obecni byli przedstawiciele CP, stoczni, PRS, DNV, firmy leasingowej i biura projektowego.
Armator zamówił łącznie 4 statki wielozadaniowe spełniające funkcje kontenerowca. Przekazanie jednostek budowanych pod nadzorem PRS przewidziane jest na koniec 2022 roku. Nadzór ze strony PRS prowadzony jest przez Centralę w Gdańsku w zakresie rozpatrywania i zatwierdzania dokumentacji klasyfikacyjnej oraz przez zespół inspektorów z placówki PRS w Szanghaju w zakresie nadzoru nad budową jednostek oraz nadzoru nad produkcją wykonanych w Chinach materiałów i wyposażenia.
Dla stoczni Chengxi to pierwsze zamówienie na wielozadaniowe statki przeznaczone do przewozu specjalnych, ciężkich i wielkogabarytowych ładunków.
Podstawowe dane budowanych jednostek:
GT: 40300
Długość: 199.90 m
Szerokość: 32.26 m
Głębokość: 19.30 m
Zanurzenie: 11.30 m
Cztery dźwigi ładunkowe: 2x 80 ton, 2x 150 ton.
USS Idaho zwodowany. To kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dla US Navy
W Chinach odbył się chrzest kolejnego kontenerowca dla CMA CGM napędzanego LNG
W stoczni koło Sankt Petersburga zwodowano trałowiec dla rosyjskiej Floty Północnej
Meyer Werft zbuduje cztery nowe statki, które dołączą do floty Disney Cruise Line
Stocznia CRIST rozpoczyna budowę bloków fregaty programu "Miecznik"
Program targów SMM Hamburg 2024