Jan de Nul oraz China Merchant Heavy Industry (CMHI) rozpoczęły budowę pływającego statku instalacyjnego Le Alizes. Jednostka została zaprojektowana do załadunku, transportu, podnoszenia i instalowania fundamentów morskich turbin wiatrowych.
Po dostarczeniu w kwietniu 2022 roku statek będzie zdolny do budowy morskich farm wiatrowych najnowszej generacji oraz do rozbiórki starych platform wiertniczych.
Jednostka zostanie wyposażona w żuraw o udźwigu 5 tys. ton, pokład o polu 9,3 tys. m3 oraz sześć silników MAN 12V32/44CR. System napędowy dostarczy firma Schottel, a Red Rock zapewni trzy teleskopowe dźwigi morskie typu knuckle.
Les Alizés zostanie dodatkowo wyposażony w technologię filtrowania spalin, zgodną z wytycznymi EURO STAGE V dotyczącymi emisji na lądzie i wodach śródlądowych.
Jednostka będzie także posiadać układ magazynowania energii (ESS), który będzie kompensować skoki mocy na głównych silnikach i odzyskiwać energię z dźwigu. Poskutkuje to zoptymalizowaną pracą silnika i mniejszym zużyciem paliwa.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy