Grupa NDI od kilku miesięcy realizuje nowy projekt dla Urzędu Morskiego w Gdyni. Oprócz przedłużenia o 65.5 m istniejącego pirsu pasażerskiego w porcie w Krynicy Morskiej zabezpieczy także skarpę i wydłuży nabrzeże postojowe o 50 metrów. Inwestycja odbywa się w formule „Wybuduj” oraz „Zaprojektuj i wybuduj”.
– W ramach przedsięwzięcia mamy do zrealizowania pirs wykonany w konstrukcji grodzy ze ścianek szczelnych. Obecnie zainstalowaliśmy nie tylko wszystkie ścianki szczelne, a także kleszcze i ściągi. Można powiedzieć, że zasadniczy etap konstrukcji grodzy mamy za sobą. Jesteśmy gotowi do rozpoczęcia robót zasypowych – mówi Paweł Śpiewak, kierownik robót hydrotechnicznych z firmy NDI, generalnego wykonawcy prac.
– W najbliższych tygodniach będziemy realizować roboty związane z
zasypem grodzy oraz roboty czerpalne. W następnej kolejności do
wykonania mamy roboty żelbetowe, a dalej wszystkie roboty instalacyjne,
wykończeniowe i związane z montażem wyposażenia nabrzeża – kontynuuje
Paweł Śpiewak z firmy NDI.
Główna część tej inwestycji to
przedłużenie istniejącego nabrzeża o 65,5 metrów w stronę Zalewu
Wiślanego, czyli w kierunku południowo-wschodnim. Druga część inwestycji
to wykonanie nowej części nabrzeża w kierunku do ulicy Gdańskiej. Jest
to odcinek liczący ponad 140 metrów, w tym 50 metrów nabrzeża
postojowego i ponad 90 metrów umocnienia brzegu. Dodatkowo stworzona
zostanie nowa droga dojazdowa i parking W ramach inwestycji
zrewitalizowana zostanie również zieleń.
Będzie więcej miejsca dla białej floty
–
Dzięki tej inwestycji poprawi się sytuacja bazowania i postoju
jednostek w porcie w Krynicy Morskiej. Dla dużych jednostek pasażerskich
uzyskamy ponad 120 metrów nowego nabrzeża, a jego wydłużenie zawęzi
wejście do portu i go osłoni – przy wiatrach południowo-zachodnich
falowanie będzie mniejsze. Poprawi to komfort użytkowników portu, w tym
żeglarzy, a także marynarzy. Miasto Krynica Morska uzyska o wiele
większy i ładniejszy port, co zwiększy także ruch żeglugowy, ruch
turystyczny i zainteresuje nowych klientów – mówi Wojciech Żurawski,
główny inspektor ds. elbląskiej delegatury Urzędu Morskiego w Gdyni.
Przewidziano
też prace podczyszczeniowe, umocnienie wschodniego odcinka brzegu
Basenu Północnego (o długości 91 metrów) i północnego brzegu Basenu
Północnego. W planach jest też wybrukowanie prawie 200 metrów pobliskiej
drogi wraz z nowym oświetleniem, oraz budowa parkingu na 22 samochody.
Prace nad rozbudową portu mają zakończyć się w jeszcze w tym roku. Inwestorem jest Urząd Morski w Gdyni, a koszt inwestycji wynosi 8 milionów złotych brutto. Znaczną część pokryje unijne dofinansowanie pochodzące ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020.
Fot. materiały NDI
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii