Niemiecki dostawca systemów napędowych, Schottel, dostarczył jednostki napędowe na dziewięć nowych statków towarowych.
Każda z jednostek, zaprojektowana przez rosyjskie Marine Engineering Bureau i należącą do State Transport Leasing Company, została wyposażona w dwa pędniki sterowe autorstwa Schottela.
Napęd główny tych masowców składa się z pary pędników sterowych Schottel typu SRP 340 napędzanych silnikiem wysokoprężnym, każdy o mocy wejściowej 1200 kilowatów przy 1000 obrotach na minutę. Przy takiej konfiguracji sterów strumieniowych statki mogą osiągać swobodną prędkość żeglowania około 10 węzłów.
Statki o długości 141 metrów i szerokości 16,9 metra mają pojemność 11 200 metrów sześciennych oraz 7 445 nośności na morzu i 5112 nośności na rzekach. Ponadto nowe konstrukcje charakteryzują się szczególnie wysokim współczynnikiem blokowania, zapewniającym najlepsze połączenie prędkości, nośności i wymaganej mocy napędowej.
Każdy ze statków do przewozu ładunków suchych posiada dwie ładownie przeznaczone do przewozu drobnicy, drewna, zboża, ładunków ponadgabarytowych i towarów niebezpiecznych. Przewoźnicy przewożą ładunki suche przez rzeki rosyjskie, a także Morze Śródziemne, Morze Czarne i Kaspijskie.
Zgodnie z najnowszym zamówieniem ponad 50 jednostek serii RSD 32 i RSD 59 jest napędzanych układami napędowymi Schottel. To odpowiada ponad setce zainstalowanych śrub sterowych, podała firma z siedzibą w Spay.
USS Idaho zwodowany. To kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dla US Navy
W Chinach odbył się chrzest kolejnego kontenerowca dla CMA CGM napędzanego LNG
W stoczni koło Sankt Petersburga zwodowano trałowiec dla rosyjskiej Floty Północnej
Meyer Werft zbuduje cztery nowe statki, które dołączą do floty Disney Cruise Line
Stocznia CRIST rozpoczyna budowę bloków fregaty programu "Miecznik"
Program targów SMM Hamburg 2024