Bałtycki Indeks Towarowy wzrósł w środę na najwyższy od trzech tygodni poziom, po wzroście stawek w segmentach capesize i panamax.
Indeks bierze pod uwagę średnie, dzienne zarobki masowców typu: Capesize (pow. 80 tys. ton nośności), Panamax (60-80 tys. ton), Supramax (35-59 tys. ton) oraz Handysize (10-35 tys. ton). Główny indeks wzrósł o 261 punktów do 1,756 pkt.
Indeks Capesize wzrósł o ogromne 427 punktów, do 1,912 pkt. Oznacza to, że zarobki armatorów tych jednostek wzrosły o 3,542 dolary, do 15,856 dolarów.
Indeks Panamax również zanotował masywny wzrost, o 346 punkty, do 2,518 punktów. Dzienne zarobki armatorów tych jednostek wzrosły o 3,110 dolarów, do 22,659 dolarów.
Z kolei indeks supramax wzrósł o 78 punkty, do 1,340 punktów. To najlepszy wynik od września 2019 roku.
- Przy ciągłym wzroście stawek Panamax i stabilnych cenach paliw dla statków, oczekuje się, że segment capesize pójdzie dalej górę w ciągu tygodnia – powiedział broker statków Intermodal.
Przemysł chemiczny UE pod globalną kroplówką. Ropa do UE płynie przez porty szerokim strumieniem
Rosja nielegalnie eksportuje zboże z okupowanych portów na Krymie i Morzu Azowskim
Anomalia w łańcuchach dostaw. Sezon przygotowań do Świąt Bożego Narodzenia 2024 rozpoczął się wyjątkowo wcześnie
Eksplozja kontenera w chińskim porcie zakłóca łańcuchy dostaw
Meksyk zwiększył dostawy ropy na Kubę mimo ryzyka amerykańskich sankcji
Paryż 2024 za kulisami – CEVA Logistics o znaczeniu planowania i obsługi magazynowej