Do Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia w Szczecinie przypłynął na remont masowiec Polskiej Żeglugi Morskiej Resko. Armator planuje w tym roku wyremontować w polskich stoczniach co najmniej siedem statków.
Na statku wykonane zostaną prace remontowo-modernizacyjne, a remont zakończy się odnowieniem pięcioletnich dokumentów klasyfikacyjnych – poinformował w środę rzecznik prasowy Grupy PŻM Krzysztof Gogol. Resko to masowiec przystosowany konstrukcyjnie do żeglugi na Wielkich Jeziorach Amerykańskich. Został zbudowany w 2010 r. i ma nośność 30 tys. ton.
Ze względu na częste "przecieranie się" w amerykańskich i kanadyjskich śluzach statek wymaga m.in. kompleksowej konserwacji i pomalowania kadłuba. Oprócz tego prace będą dotyczyć ładowni, pokładu i nadbudówki. Ponadto zostanie dokonany przegląd silnika głównego, agregatów, dźwigów pokładowych oraz wszystkich urządzeń nawigacyjnych. Ważnym elementem prac będzie instalacja systemu uzdatniania wód balastowych, co wynika z przepisów Międzynarodowej Organizacji Morskiej, jakie weszły w życie w ubiegłym roku.
Remont Reska potrwa w Gryfii około miesiąca.
W tym roku Grupa PŻM zamierza wyremontować w krajowych stoczniach jeszcze co najmniej siedem statków. Będą to masowce: Juno, Armia Krajowa, Legiony Polskie, Lubie i Solina oraz dwa promy PŻM zarządzane przez spółkę Unity Line Gryf i Wolin.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy