• <

Remontowa Shipbuilding - pierwsze wodowanie w 2014r.

Dodano: 06.02.2014
Wielozadaniowy statek PSV (Platform Supply Vessel) jest pierwszą jednostką, która została zwodowana w gdańskiej stoczni Remontowa Shipbuildig w 2014r. To ósmy statek z serii budowanej dla amerykańskiego potentata w sektorze offshore.

- Statek kończy serię statków wykonywanych dla amerykańskiego armatora. Pod koniec lipca 2014r. wejdzie do eksploatacji jako w pełni wyposażona jednostka. To jeden z wielu projektów i jedna  z wielu jednostek, wyprodukowanych przez nas w ostatnich latach. Statki PSV są  podstawowym, oferowanym przez nas produktów. Dzięki tego typu statkom jesteśmy w światowej czołówce stoczni dostarczających statki dla tego segmentu rynku- mówi Prezes Zarządu Andrzej Wojtkiewicz.

Zadaniem wielozadaniowego statku PSV będzie transport ładunków niezbędnych do prowadzenia odwiertów oraz obsługa ładunków wielkogabarytowych, płynnych, sypkich oraz ładunków niebezpiecznych.

- Statek zbudowano w oparciu o wykonany w Polsce projekt. Pokazuje pozycję jaką zajmuje polski przemysł okrętowy na świecie.

W 2013r. stocznia Remontowa Shipbuildig dostarczyła armatorom 9 w pełni wyposażonych jednostek. W tym roku do kontrahentów trafią 4 kompletnie wyposażone statki.

- Nie oznacza to, że rok 2014 będzie mniej intensywny niż poprzedni. Nasz portfel zamówień wchodzi w inną fazę realizacji. Prócz 4 kompletnych jednostek będziemy anonsować budowę 10 innych jednostek, które będziemy systematycznie przekazywać odbiorcom na przestrzeni całego roku 2015.

Wszystkie dostarczone amerykanom jednostki są wyposażone w wiele rozwiązań technicznych, które należą do grupy najnowocześniejszych z obecnie stosowanych w przemyśle stoczniowym.

- Statek wyposażony jest w kilka elementów zaprojektowanych z myślą o ochronie środowiska naturalnego. Najistotniejszym z nich jest napęd „diesel-electric" w technologii średniego napięcia. Takie rozwiązanie umożliwia ekonomiczną eksploatację przy znacznym ograniczeniu zużycia paliwa. Wiąże się to z mniejszą emisją szkodliwych substancji do atmosfery. Jest to rozwiązanie ekonomiczniejsze i znacznie czystsze dla środowiska. Przy budowie statków wykorzystujemy materiały posiadające certyfikaty świadczące o tym, że nadają się one do recyklingu. Pozwala to na uzyskanie przez statek certyfikatów potwierdzających zmniejszoną uciążliwość dla środowiska. Po wielu latach wycofane z eksploatacji jednostki nie będą stanowiły obciążenia dla środowiska, a materiały, z których zostały wykonane dadzą się w pełni wykorzystać ponownie.
Podziel się:

Dziękujemy za wysłane grafiki.