Rem Purus odebrał pierwszy z dwóch statków CSOV, od kontrolowanej przez Fincantieri norweskiej stoczni Vard.
W 2021 roku Rem Offshore podpisał umowę z VARD na projekt i budowę dwóch jednostek CSOV, z możliwością zakupu dwóch dodatkowych statków.
Oparte na projekcie Vard 4 19, jednostki będą wyposażone w układ napędowy Kongsberg i docelowo będą mogły pomieścić 120 osób.
Drugi statek zostanie zbudowany i dostarczony w Vung Tau w Wietnamie, a jego dostawa planowana jest na 2024 rok.
Pierwszy CSOV, o długości 85 metrów i szerokości 19,5 metra, zostanie wykorzystany do obsługi morskiej farmy wiatrowej RWE Sofia o mocy 1,4 GW zlokalizowanej na brytyjskich wodach.
Statek będzie wspierał fazę budowy projektu, zapewniając transfer personelu w celu konserwacji aktywów, a także będzie działać jako morski hub koordynacyjny, z planowanym uruchomieniem w drugim kwartale 2024 roku.
Rem Power będzie pracować w porcie Blyth, który będzie bazą dla morskiej budowy projektu.
Źródło: offshorewind.biz
Biednemu zawsze wiatr w oczy. Energetyka wiatrowa coraz silniejsza, ale w Polsce na pół gwizdka
Ørsted pomyślnie testuje nową technologię instalacji monopali
Polenergia chce pozyskać miliard złotych z Zielonych Obligacji
PSEW w Senacie o potrzebach sektora offshore wind
MKiŚ: jesienią nowelizacja ustawy o morskich farmach wiatrowych
Polski Pawilon Energetyki Wiatrowej na WindEnergy w Hamburgu ponownie pod przewodnictwem PSEW