Ever Alot, pierwszy kontenerowiec, który przekroczył próg 24 000 TEU, został przekazany armatorowi w czerwcu tego roku. Pobity w ten sposób rekord nie utrzymał się jednak długo – właśnie zwodowana została MSC Tessa, która pomieści jeszcze więcej ładunku.
MSC Tessa wypłynął z doku tej samej stoczni, która wybudowała Ever Alot – chińskiej Hudong-Zhonghua. Jednostka budowana dla MSC ma takie same wymiary jak Ever Alot, ale udało się na nią wcisnąć jeszcze więcej slotów na kontenery – dokładnie o 112. Jak podało China State Shipbuilding Corporation (CSSC), którego częścią jest Hudong-Zhonghua, było to możliwe dzięki drobnym zmianom w nadbudówce i maszcie radarowym. Tym samym nowy rekordzista będzie mógł pochwalić się pojemnością 24 116 TEU.
MSC Tessa jest pierwszym kontenerowcem projektu megamax, jakie Hudong-Zhoghua buduje dla szwajcarskich linii. Całe zamówienie opiewa na cztery takie jednostki.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy