15.02.2016 - 16.02.2016
22 379 29 00
Celem organizowanego warsztatu jest przybliżenie problematycznych aspektów umów transportowych – naliczania kar umownych, czy też kształtowania odpowiedzialności. Niska świadomość prawna stron oraz zawiłe regulacje prawne stwarzają problemy interpretacyjne zarówno przedsiębiorcom jak i kadrze prawniczej.
Nieprawidłowe zabezpieczenia w umowach, szkody powstające podczas transportu towarów, jak i na etapie planowania, powodują liczne reklamacje i roszczenia ze strony zleceniodawców umów. Podczas warsztatów prelegenci zaprezentują podstawowe normy prawne oraz ich praktyczne aspekty. W jaki sposób dochodzić odszkodowania od ubezpieczyciela? Jak powinna przebiegać likwidacja szkody? Kto jest odpowiedzialny za szkodę i w jaki sposób pociągnąć go do odpowiedzialności? Celem spotkania jest również pochylenie się nad problematyką właściwej procedury reklamacyjnej oraz zaprezentowanie prawidłowej odpowiedzi na roszczenia ze strony zleceniodawców. Część wykładów będzie prowadzona na podstawie analizy konkretnych przypadków, z jakimi borykały się przedsiębiorstwa transportowe.
Główne zagadnienia:
Problematyczne aspekty umowy transportowej
Roszczenia i reklamacje w świetle prawa krajowego i międzynarodowego
Zabezpieczenia i windykacje w umowach transportowych
Odpowiedzialność w umowach transportowych
Kary umowne w umowach transportowych
Standardy postępowania reklamacyjnego
Przebieg procesu likwidacji szkody
Najnowsze orzecznictwo sądowe
Grupa docelowa:
Warsztaty kierujemy do dyrektorów / kierowników / specjalistów działów:
logistyki
spedycji
transportu
reklamacji
prawnych
operacyjnych
planowania
zaopatrzenia