W związku z postępującą likwidacją Genting Hong Kong gigant medialny Disney podobno zwrócił uwagę na jeden z wycieczkowców Genting, Global Dream. Budowa tej jednostki odbywała się w stoczni MV Werften, spółce zależnej Genting, zanim Genting zbankrutował na początku 2022 roku.
Disney prowadził negocjacje z syndykiem masy upadłościowej, Christophem Morgenem, związanym z MV Werften, w celu nabycia prawie ukończonych statków o pojemności 208 000 ton brutto.
Zgodnie z pierwotną specyfikacją, statek miał mieć około 340 metrów długości i mógł pomieścić około 9 500 pasażerów i 2000 członków załogi.
Jak na razie Global Dream jest ukończony w około 75 proc. Dodatkowe urządzenia, takie jak rollercoaster i park wodny są gotowe, ale czekają na montaż.
Chociaż gdyby Disney miał nabyć statek, na pewno musiałby poświęcić więcej pracy, na wykończenie statku - wprowadzając zmiany do pierwotnego planu. Między innymi chodzi wystrój wnętrza jednostki oraz elementy zewnętrzne, które musiałyby zostać zmienione tak, aby pasowały do wizerunku Disneya.
Niemiecki rynek medialny NDR donosi, że Disney zamierza eksploatować Global Dream w Azji i zatrudnić Meyer Werft, niemieckiego stoczniowca, do ukończenia statku. Prace miałyby zostać wykonane do 2024 roku, a projekt zapewniłby również zatrudnienie dla prawie 950 byłych pracowników MV Weften.
Źrółdo: The Edge Markets, Fleetmon, News2Sea
USS Idaho zwodowany. To kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dla US Navy
W Chinach odbył się chrzest kolejnego kontenerowca dla CMA CGM napędzanego LNG
W stoczni koło Sankt Petersburga zwodowano trałowiec dla rosyjskiej Floty Północnej
Meyer Werft zbuduje cztery nowe statki, które dołączą do floty Disney Cruise Line
Stocznia CRIST rozpoczyna budowę bloków fregaty programu "Miecznik"
Program targów SMM Hamburg 2024