Firma ATLAS Decommissioning z siedzibą w północno-wschodniej Anglii zabezpieczyła prawa do gigantycznego zakładu Inchgreen Dry Dock w Szkocji i planuje uczynić z niego centrum eksportowe odpowiedzialne za likwidację globalnych flot żeglugowych.
Suchy dok o długości 304,8 m nie był używany od prawie 20 lat. ATLAS Decommissioning, firma specjalizująca się w utylizacji wycofanej z eksploatacji infrastruktury morskiej, ma podpisane kontrakty z liniami kontenerowymi na usunięcie wielu statków z obecnej floty handlowej.
Podpisano długoterminową umowę, która ma stworzyć około 100 miejsc pracy w Inverclyde. Kontrakt dotyczy dzierżawy obiektu Inchgreen Dry Dock wraz z przyległym terenem, który stanie się centrum eksportowym metali nadających się do recyklingu.
Pomoże w walce z bezrobociem
Nowe miejsca pracy w Inchgreen obejmą zawody i umiejętności, których jest pod dostatkiem w okolicy. Szkocka Agencja Ochrony Środowiska (SEPA) wydała licencję na gospodarowanie odpadami, która zezwala na kontynuowanie prac.
– Inchgreen Dry Dock, oprócz swojej wielkości, ma również bezpośredni dostęp do bardzo głębokiej wody. Jako obiekt dla złomowania, powiedziałbym, że jest wyjątkowy w Wielkiej Brytanii – skomentował Mike Wood, dyrektor projektu ATLAS Decommissioning.
– Kłopoty gospodarcze Inverclyde są dobrze udokumentowane, a dane Biura Statystyk Krajowych wykazują ogólną stopę bezrobocia na poziomie 5,2 procent – powiedział Jim McSporran, dyrektor Peel Ports.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy