Karstensen Shipyard Poland od pięciu lat buduje swoją markę na polskim rynku. W tym czasie wybudowali 28 statków, co budzi żywe zainteresowanie całej branży. O tym, jak udało się osiągnąć tak imponujące wyniki, rozmawialiśmy z dyrektorem Tomaszem Mulicą, podczas tegorocznego Rejsu z GospodarkaMorska.pl.
Podczas uroczystego rozdania nagród Latarnie Gospodarki Morskiej w kategorii Lider Technologii morskich drugą nagrodę za zakup i rewitalizację (oraz wdrożenie długofalowego programu inwestycyjnego) terenów po dawnej Stoczni Gdańsk w celu przywrócenia tam produkcji jednostek pływających otrzymała firma Karstensen Shipyard Poland.
Tomasz Mulica podkreślił, że istotnym elementem sukcesu jest przynależność do Krastensen Gruppen, posiadającej bogate doświadczenie w budowie statków rybackich. Wykorzystanie wiedzy oraz zasobów grupy pozwala Karstensen Shipyard Poland osiągać wyjątkowe rezultaty. Dyrektor zwrócił również uwagę na czynnik sprawnie funkcjonującego zespołu.
– Mamy młody, ambitny zespół tworzący naszą strukturę. To pozwala realizować cele, które sobie założyliśmy. Te pięć lat pokazało, że nasze plany, jakie zostały założone na początku, jesteśmy w stanie realizować i dzięki temu rozwijać i budować swoją markę w Polsce – powiedział.
W styczniu stocznia przeniosła swoją działalność z Gdyni do Gdańska. Strategiczna decyzja okazała się korzystna dla firmy.
– Udało nam się w tym czasie dość sporo zrobić, jeśli chodzi o poprawę infrastruktury. Widzimy, że jesteśmy w stanie zrealizować w tym miejscu zakładane plany. Wymaga to oczywiście dalszej pracy nad infrastrukturą. Myślimy dosyć mocno o modernizacji i rozbudowie zakładu. Na pewno utwierdziliśmy się w przekonaniu, że to była dobra decyzja. Zakup tego miejsca i całe przeorganizowanie firmy było dobrą decyzją – zapewnił dyrektor.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy