Ministrowie Polski i Litwy Andrzej Adamczyk oraz Jarosław Narkiewicz zadeklarowali dziś w Wilnie, że ukończenie budowy szlaku Rail Baltica nastąpi w 2026 roku.
Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk odbył w czwartek wizytę w Wilnie, gdzie spotkał się z ministrem transportu i komunikacji Litwy Jarosławem Narkiewiczem. W środę minister Narkiewicz przebywał w Polsce, na Suwalszczyźnie, gdzie oglądał budowę odcinka drogi Via Baltica z Suwałk do granicy z Litwą w Budzisku.
W Wilnie ministrowie zadeklarowali, że zakończenie budowy szlaku Rail Baltica nastąpi w 2026 roku. Ministrowie wizytowali budowane po stronie litewskiej w ramach projektu Rail Baltica kolejowe mosty i wiadukty.
„Jestem przekonany, że Rail Baltica jako pierwszy z prawdziwego zdarzenia szlak kolejowy łączący nasze kraje, będzie świetnym impulsem rozwojowym, także w dobie odbudowy gospodarczej po pandemii COVID-19. To niezwykle istotna inwestycja dla rozwoju transportu pasażerskiego, jak i również towarowego w północno - wschodniej części Europy“ - powiedział minister Andrzej Adamczyk.
Rail Baltica to transeuropejski korytarz, który w przyszłości połączy Polskę, Litwę, Łotwę i Estonię. Jest jednym z priorytetowych projektów UE. W Polsce prowadzona jest obecnie modernizacja ok. 350 km odcinka linii kolejowej E75. To jedna z najważniejszych krajowych inwestycji kolejowych.
Ja poinformowało ministerstwo infrastruktury, rezultatem spotkań było także podpisanie w Wilnie listu intencyjnego w sprawie współpracy w zakresie poprawy infrastruktury drogowej w przygranicznych regionach obu państw.
Minister Adamczyk podkreślił, że infrastruktura transportowa musi służyć lokalnym społecznościom, a na obszarach przygranicznych w praktyczny sposób łączyć narody. (PAP)
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii
Wakacje w pełni zatem odpalamy „Lato z Portem Gdańsk i Baltic Hub”