Dostawca usług w zakresie morskiej energetyki wiatrowej Purus Wind podpisał umowę z grupą stoczniową Damen Shipyards na budowę i dostawę ośmiu nowych statków.
W stoczniach Damen powstaną cztery statki Damen Fast Crew Supplier (FCS) 2710 Hybrid, trzy jednostki Damen FCS 3210 Hybrid Crew Transfer Vessels (CTVs) oraz jeden, 90-metrowy Construction Service Operation Vessel (CSOV). Nowe hybrydowe FCS 2710 dołączą do trzech innych hybryd, które Purus Wind zamówił w Damen w drugiej połowie 2022 roku.
Jednostki FCS 3210 i CSOV będą wyposażone w silniki, które wygenerują mniej zanieczyszczeń w porównaniu do standardowych jednostek. Będą mogły być zasilane metanolem. W celu zapewnienia zgodności jednostek z normą IMO Tier III uwzględniono system oczyszczania spalin. FCS 3210s są przeznaczone do pokonywania dłuższych dystansów obsługując farmy wiatrowe położone dalej od brzegu i oferują możliwość dłuższego pobytu na morzu.
Najnowszy statek z 90-metrowej serii Damen CSOV będzie bardzo wszechstronny i zdolny do przewożenia do 120 osób w komfortowych warunkach przez okres do trzydziestu dni. Oprócz układu napędowego diesel/energia elektryczna i baterii akumulatorów, zostanie zamontowany napęd DPX-Drive firmy Damen.
Purus Wind chce być wiodącym dostawcą niskoemisyjnych statków serwisowych dla morskiej energetyki wiatrowej.
Nowe statki mają zostać dostarczone między 2024 a początkiem 2027 roku.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy