Okmarit zamierza uruchomić przewozy towarów masowych. Zarząd portu w Elblągu przygotowuje inwestycje, by zachęcić innych partnerów. Planuje współpracę z duńskim Vordingborgiem - pisze w poniedziałek "Puls Biznesu".
Jak przypomina dziennik, budowa kanału na Mierzej Wiślanej, który połączy Zatokę Gdańską z Zalewem Wiślanym i Portem Elbląg, ma pochłonąć 2 mld zł. Pływać nim będą statki o długości ok. 100 m, szerokości 20 m i zanurzeniu 4,5 m. Marek Gróbarczyk, wiceminister infrastruktury, zapowiedział niedawno, że wodna magistrala zostanie otwarta 17 września.
"Tylko kto będzie pływać nowym szlakiem?" - pyta gazeta. Według "Pulsu Biznesu" dotychczas eksperci zakładali, że kanał będą użytkować przede wszystkim armatorzy organizujący turystyczne rejsy pasażerskie.
"Zgłaszają się jednak także podmioty zainteresowane świadczeniem usług w segmencie cargo. To np. polska agencja transportu Okmarit, dotychczas działająca w portach Trójmiasta i Pomorza Zachodniego. Ma też biuro w Elblągu, skąd zamierza rozwijać działalność. Do tego nie wystarczy jednak przekopanie Mierzei Wiślanej - potrzebna jest także rozbudowa infrastruktury w elbląskim porcie i okolicy" - zwraca uwagę gazeta.
"Oczekujemy oddania do eksploatacji zmodernizowanego kanału od przekopu do Elbląga. Planujemy uruchomić nowe połączenia w obrębie Morza Bałtyckiego. Widzimy szanse na obrót towarami masowymi. Od lat jesteśmy w kontakcie z zarządem elbląskiego portu. Zwracaliśmy uwagę na słabe wyposażenie terminala w sprzęt załadowczy i wyładowczy. Mamy nadzieję, że zostanie doposażony" - powiedział gazecie Sławomir Dębowski, menedżer biura Okmaritu w Elblągu.
Międzynarodowa koalicja zachęca do zgłasza próśb o ochronę na Morzu Czerwonym w obliczu ataków Huti
150 mln zł na zabezpieczenie brzegów w Jastarni, Rewie i Gdyni
Gaz na morzu i w portach. Polska beneficjentem amerykańskiej dominacji na morskim rynku LNG
Chiny monitorują warunki żeglugowe na Arktyce
Nowy serwis MSC na trasie Europa-Azja-Ameryka Północna. Statki giganta będą zawijać do Portu Gdańsk i Portu Gdynia
Ministerstwo Infrastruktury rozbuduje system RIS na kolejnych odcinkach Odry