Już po raz drugi w Porcie Gdynia przeprowadzono kompleksowe szkolenia dla przewodników psów służbowych, mające na celu przetestowanie i udoskonalenie mechanizmów zarządzania kryzysowego oraz podwyższenie poziomu wyszkolenia ekip pies-przewodnik reprezentujących różne służby.
Przeprowadzenie ćwiczeń było inicjatywą Zarządu Morskiego Portu Gdynia przygotowaną w porozumieniu z Polskim Związkiem Instruktorów i Przewodników Psów Służbowych. Po raz kolejny współpracę należy uznać za wzorową, a przedsięwzięcie za zwieńczone sukcesem.
– Zaczęło się to w ubiegłym roku od równie udanej współpracy. Przedsięwzięcie zaowocowało dalszymi planami. Myślę, że mogę już z całą pewnością powiedzieć, że będziemy takie szkolenia organizować cyklicznie – zdradza Kacper Synowiecki, dyrektor ds. bezpieczeństwa w ZMPG. – Dla nas jest istotne, że służby spotykają się tutaj, na naszym terenie, poznając port, zgrywając się z nami w działaniach. Wszystko po to, żeby w godzinie, w której będziemy musieli rzeczywiście zabezpieczać naszą infrastrukturę, będziemy mieli łatwość w reagowaniu i koordynowaniu zasadniczych procedur – dodaje.
Atrakcyjna forma zagwarantowała uczestnikom jedne z ciekawszych i bardziej nieprzewidywalnych szkoleń dotyczących bezpieczeństwa. Program treningowy obejmował poszukiwanie materiałów pirotechnicznych, narkotyków i tytoniu oraz pracę z psami gryzącymi.
Pokaz z udziałem owczarków belgijskich, będący widowiskowym finałem cyklu szkoleniowego, przeprowadzono na terenie terminala promowego.
Ćwiczenia były znakomitą okazją do zacieśnienia współpracy pomiędzy ZMPG S.A. a terminalami działającymi na jego terenie w kwestiach bezpieczeństwa, ale także z pasjonatami i profesjonalistami w szkoleniach psów służbowych, które spełniają bardzo ważną rolę w tym zakresie.
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii
Wakacje w pełni zatem odpalamy „Lato z Portem Gdańsk i Baltic Hub”