Urząd Morski w Szczecinie
Ogłoszenie o zamówieniu lub ogłoszenie o koncesji – tryb standardowy
Usługi
1. Nabywca
Nabywca
Oficjalna nazwa: Dyrektor Urzędu Morskiego w Szczecinie
Status prawny nabywcy: Instytucja regionalna
Sektor działalności instytucji zamawiającej: Ogólne usługi publiczne
2. Procedura
Procedura
Tytuł: Wykonanie wywiadu ferromagnetycznego – badań skanowania magnetycznego wraz z
raportem dla Inwestycji pn. „Przeprowadzenie prac dla umożliwienia transportu wodnego do
Portu Zewnętrznego w Świnoujściu.
Opis: W celu zapewnienia bezpieczeństwa wykonania robót pogłębiarskich pn.
„Przeprowadzenie prac dla umożliwienia transportu wodnego do Portu Zewnętrznego w
Świnoujściu”, Urząd Morski w Szczecinie zamierza przed ich rozpoczęciem oczyścić teren
przyszłych prac z obiektów niebezpiecznych pochodzenia wojskowego. Aby to wykonać
należy najpierw zlokalizować i sprawdzić wszystkie obiekty ferromagnetyczne znajdujące się
w dnie, stanowiące potencjalne niebezpieczeństwo dla przyszłych robót budowlanych. W
związku z tym w pierwszej kolejności wykonany zostanie wywiad ferromagnetyczny (zlecany
niniejszym postępowaniem), który zakończy się opracowaniem Raportu z badań. Raport ten
będzie podstawą do wykonania oczyszczania i będzie jednym z elementów opisu przedmiotu
zamówienia w odrębnym postępowaniu przetargowym obejmującym przeprowadzenie
oczyszczania z obiektów ferromagnetycznych potencjalnie niebezpiecznych na potrzeby
inwestycji pn. „Przeprowadzenie prac dla umożliwienia transportu wodnego do Portu
Zewnętrznego w Świnoujściu”. Jednocześnie Zamawiający zleca wykonanie sondażu
batymetrycznego dla przedmiotowego obszaru. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia
stanowi Załącznik nr 1 do SWZ.
Identyfikator procedury: 50ad67df-fb92-4a02-bb9a-2b8ce050e2d9
Wewnętrzny identyfikator: PO-II.2600.4.24
Rodzaj procedury: Otwarta
Procedura jest przyspieszona: nie
Główne aspekty procedury: Dokumenty zamówienia dostępne są na stronie prowadzonego
postępowania:https://ums.ezamawiajacy.pl. Zamawiający informuje, że komunikacja z
wykonawcami odbywać się będzie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za
pośrednictwem Platformy elektronicznej https://ums.ezamawiajacy.pl oraz poczty
elektronicznej [email protected]. Zamawiający zaleca, aby w korespondencji
kierowanej za pomocą poczty elektronicznej posługiwać się numerem i nazwą postępowania.
Zamawiający określa dopuszczalny format kwalifikowanego podpisu elektronicznego, jako: a)
dokumenty w formacie „pdf" zaleca się podpisywać formatem PAdES, b) dopuszcza się
podpisanie dokumentów w formacie innym niż „pdf", jednakże wówczas wymagany będzie
252721-2024 Page 2/10
2.1.2.
2.1.1.
oddzielny plik z podpisem (wykonawca zobowiązany będzie załączyć prócz podpisanego
dokumentu oddzielny plik z podpisem); Zamawiający określa niezbędne wymagania
sprzętowo- aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie, tj.: a) stały dostęp do sieci Internet
o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s, b) komputer klasy PC lub MAC
spełniający wymagania zainstalowanego systemu operacyjnego oraz wymagania używanej
przeglądarki internetowej, c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa obsługująca
TLS 1.2, najlepiej w najnowszej wersji, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10.0,
d) włączona obsługa JavaScript, e) zainstalowany program Acrobat Reader lub inny
obsługujący pliki w formacie pdf.; Zamawiający określa niezbędne wymagania sprzętowoaplikacyjne umożliwiające prawidłowe złożenie podpisu elektronicznego: a) rekomendowaną
przeglądarką do złożenia oferty jest MS Internet Explorer lub Firefox w wersji wspieranej przez
producenta, b) uruchomienie oprogramowania do składania podpisu wymaga również
zainstalowania Java w wersji 1.8.0_65 lub nowszej, koniecznie w wersji 32-bitowej,
pozwalające na przyjmowanie przez użytkownika sesyjnych plików cookie oraz obsługującej
szyfrowanie. Konieczne jest również dodanie adresu witryny platformy eZamawiający
(ezamawiający.pl) do wyjątków (exception site list) w Javie. Uwaga: wymaga to uprawnień
administracyjnych na komputerze, c) zainstalowanie dedykowanego komponentu Szafir SDK
oraz aplikacji Szafir Host, który odpowiada za obsługę funkcjonalności podpisu
elektronicznego w platformie eZamawiający. Rozszerzenie Szafir SDK można pobrać tutaj. Po
zainstalowaniu rozszerzenia Szafir SDK oraz aplikacji Szafir Host należy przeładować bieżącą
stronę, d) przed uruchomieniem platformy eZamawiający, w pierwszej kolejności należy
podłączyć czytnik z kartą kryptograficzną do komputera; Zamawiający określa dopuszczalne
formaty przesyłanych danych tj. plików o wielkości do 100 MB w txt, rtf, pdf ,xps, odt, ods, odp,
doc, xls, ppt, docx, xlsx, pptx, csv, jpg, jpeg, tif, tiff, geotiff, png, svg, wav, mp3, avi, mpg,
mpeg, mp4, m4a, mpeg4, ogg, ogv, zip, tar, gz, gzip, 7z, html, xhtml, css, xml, xsd, gml, rng,
xsl, xslt, TSL, XMLsig, XAdES, CAdES, ASIC, XMLenc. Zamawiający określa informacje na
temat kodowania i czasu odbioru danych tj.: plik załączony przez wykonawcę na Platformie i
zapisany widoczny jest w systemie jako zaszyfrowany – format kodowania UTF8. Możliwość
otworzenia pliku dostępna jest dopiero po odszyfrowaniu przez Zamawiającego po upływie
terminu otwarcia ofert. Oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę stanowi datę oraz
dokładny czas (hh:mm:ss) generowany według czasu lokalnego serwera synchronizowanego
odpowiednim źródłem czasu.
Przeznaczenie
Charakter zamówienia: Usługi
Główna klasyfikacja (cpv): 71352300 Usługi badania magnetometrycznego
Dodatkowa klasyfikacja (cpv): 71354500 Usługi w zakresie pomiarów morskich
Miejsce realizacji
Adres pocztowy: Plac Stefana Batorego 4
Miejscowość: Szczecin
Kod pocztowy: 70-207
Podpodział krajowy (NUTS): Miasto Szczecin (PL424)
Kraj: Polska
Informacje dodatkowe: 1. Postępowanie prowadzone jest zgodnie z ustawą z dnia 11 września
2019 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.), zwaną dalej
„ustawą pzp”. 2. Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego
określonego w art. 132 ustawy pzp. 3. Zamawiający przewiduje zastosowanie tzw. procedury
odwróconej, o której mowa w art. 139 ust. 1 ustawy pzp. Zamawiający najpierw dokona
badania i oceny ofert, a następnie dokona kwalifikacji podmiotowej wykonawcy, którego oferta
252721-2024 Page 3/10
2.1.4.
została najwyżej oceniona, w zakresie braku podstaw wykluczenia oraz spełniania warunków
udziału w postępowaniu. 4. Zamawiający przewiduje możliwość złożenia przez Wykonawcę w
formularzu JEDZ ogólnego oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu
(kryteriów kwalifikacji), co wiąże się z koniecznością wypełnienia przez Wykonawcę wyłącznie
sekcji α w części IV. 5. Zamawiający nie przewiduje składania ofert częściowych w niniejszym
postępowaniu. Wykonanie wywiadu ferromagnetycznego wraz z sondażem batymetrycznym
na wodzie jest wysoce wyspecjalizowaną usługą, świadczoną przez ograniczoną liczbę
podmiotów ze względu na wysokie koszty pozyskania sprzętu do badań oraz na
specjalistyczną wiedzę. Cechy te zawężają rynek firm, stąd nie znajduje uzasadnienia podział
zamówienia, które jest do zrealizowania w jednym, liniowym obszarze przyszłego toru
wodnego. Ponadto ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia, różny sprzęt, różni
wykonawcy mogliby nie uzyskać zbliżonych wyników na sąsiadujących, wydzielonych
obszarach do konkretnego zamówienia co spowodowałoby niespójność wyników. 6.
Zamawiający nie przewiduje składania ofert wariantowych. 7. Zamawiający przewiduje
składanie podmiotowych środków dowodowych w niniejszym postępowaniu. 8. Zamawiający
nie przewiduje składania przedmiotowych środków dowodowych w niniejszym postępowaniu.
9. Zamawiający nie zastrzega możliwości ubiegania się o zamówienie wyłącznie przez
wykonawców, o których mowa w art. 94 ustawy pzp. 10. Zamawiający nie wymaga wniesienia
wadium. 11. Zamawiający wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
12. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówienia, o których mowa w art. 214 pkt 7
ustawy pzp. 13. Zamawiający nie przewiduje wizji lokalnej, obowiązku sprawdzenia przez
wykonawców dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia, ani zwoływania zebrania
wykonawców. 14. Zamawiający nie przewiduje rozliczania w walutach obcych. 15.
Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu. 16. Zamawiający nie
przewiduje udzielania zaliczek na poczet zamówienia. 17. Zamawiający nie zastrzega
obowiązku wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia. 18. Zamawiający
żąda wskazania przez wykonawcę części zamówienia, których wykonanie powierzy
podwykonawcom. 19. Zamawiający nie przewiduje przeprowadzenia aukcji elektronicznej. 20.
Projekt ubiega się o dofinansowanie z Unii Europejskiej z programu Fundusze Europejskie na
Infrastrukturę, Klimat i Środowisko 2021-2027. 21. Zamawiający przewiduje zmiany umowy.
22. Zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie przedmiotowego zamówienia,
jeżeli środki publiczne, które zamierza przeznaczyć na jego sfinansowanie nie zostaną mu
przyznane.
Informacje ogólne
Informacje dodatkowe: Dodatkowo z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
wyklucza się wykonawcę: na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o
szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz
służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2022 r. poz. 835 ze zm.). Na
podstawie art. 5k rozporządzenia Rady (UE) 833/2014 z dnia 31 lipca 2014 r. dotyczącego
środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie
w brzmieniu nadanym rozporządzeniem Rady (UE) 2022/576 z dnia 8 kwietnia 2022 r.
zakazuje się udziału rosyjskich wykonawców w zamówieniach publicznych i koncesjach.
Wykonawca ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia/podmiot udostępniający
zasoby zobowiązany jest złożyć oświadczenie stanowiące załącznik nr 3 do SWZ. Jeżeli
Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej
zamiast informacji z Krajowego Rejestru Karnego, składa informacje z odpowiedniego rejestru,
takiego jak rejestr sądowy, albo, w przypadku braku takiego rejestru inny równoważny
dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym
wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której
252721-2024 Page 4/10
dotyczy informacja albo dokument, w zakresie dotyczącym podstaw wykluczenia wskazanych
w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2, 4 ustawy Pzp – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jego
złożeniem. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub
miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się informacji z
Krajowego Rejestru Karnego, lub gdy dokumenty te nie odnoszą się do wszystkich
przypadków, wskazanych w SWZ, zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części
dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby
albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał
dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub
miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie
ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub
administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego,
właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce
zamieszkania osoby, której dokument miał dotyczyć. Wykonawca może w celu potwierdzenia
spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu
do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub
zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby,
niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. W odniesieniu
do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia,
wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli te
podmioty wykonają roboty budowlane/usługi do realizacji, których te zdolności są wymagane.
Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby potwierdza stosunek łączący wykonawcę z
tym podmiotem oraz określa w szczególności: 1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów
podmiotu udostępniającego zasoby; 2) sposób i okres udostępnienia wykonawcy i
wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu
zamówienia; 3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach
którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących
wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia realizuje roboty budowlane lub
usługi, których wskazane zdolności dotyczą . Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o
udzielenie zamówienia (spółki cywilne, konsorcja). Wykonawcy składający ofertę wspólną
ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania
ich w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo musi znajdować się w ofercie
wspólnej Wykonawców. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty w postaci
elektronicznej. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia składają
dokumenty w następujący sposób: 1) Jednolity Europejski Dokument Zamówienia (JEDZ) –
każdy z wykonawców; 2) oświadczenie wykonawcy składane w związku z art. 5k
Rozporządzenia Rady (UE) 833/2014 z dnia 31 lipca 2014 r. dotyczącego środków
ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie – każdy
z wykonawców; 3) oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z
postępowania, w tym oświadczenie dotyczące przynależności lub braku przynależności do tej
samej grupy kapitałowej – każdy z wykonawców; 4) oświadczenie wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia – pełnomocnik w imieniu wykonawców
składających ofertę wspólną lub każdy z wykonawców; 5) wykaz usług – pełnomocnik w
imieniu wykonawców składających ofertę wspólną; 6) wykaz osób – pełnomocnik w imieniu
wykonawców składających ofertę wspólną; 7) wykaz sprzętu – pełnomocnik w imieniu
wykonawców składających ofertę wspólną; 8) dokumenty potwierdzające spełnianie warunków
udziału w postępowaniu, każdy z wykonawców w zakresie w jakim wykazuje spełnianie
warunków udziału w postępowaniu.
Podstawa prawna:
Dyrektywa 2014/24/UE
252721-2024 Page 5/10
5.1.
2.1.6.
Postępowanie prowadzone jest zgodnie z ustawą z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień
publicznych (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.), zwaną dalej „ustawą pzp”.
Podstawy wykluczenia:
Bezpośrednie lub pośrednie zaangażowanie w przygotowanie przedmiotowego postępowania
o udzielenie zamówienia: Na potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia wykonawca
składa: oświadczenie JEDZ ( wraz z ofertą), oświadczenie o aktualności informacji zawartych
w JEDZ według wzoru stanowiącego Załącznik nr 7 do SWZ (na żądanie zamawiającego).
Korupcja: Na potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia wykonawca składa: oświadczenie
JEDZ ( wraz z ofertą) oraz informację z KRK (na żądanie zamawiającego).
Nadużycia: Na potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia wykonawca składa:
oświadczenie JEDZ ( wraz z ofertą) oraz informację z KRK (na żądanie zamawiającego).
Naruszenie obowiązków w dziedzinie prawa pracy: Na potwierdzenie braku podstaw do
wykluczenia wykonawca składa: oświadczenie JEDZ ( wraz z ofertą) oraz informację z KRK
(na żądanie zamawiającego).
Opłacanie składek na ubezpieczenie społeczne: Na potwierdzenie braku podstaw do
wykluczenia wykonawca składa: oświadczenie JEDZ ( wraz z ofertą), oświadczenie o
aktualności informacji zawartych w JEDZ według wzoru stanowiącego Załącznik nr 7 do SWZ
(na żądanie zamawiającego).
Płatność podatków: Na potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia wykonawca składa:
oświadczenie JEDZ ( wraz z ofertą), oświadczenie o aktualności informacji zawartych w JEDZ
według wzoru stanowiącego Załącznik nr 7 do SWZ (na żądanie zamawiającego).
Podstawy wykluczenia o charakterze wyłącznie krajowym: Na potwierdzenie braku podstaw
do wykluczenia wykonawca składa: oświadczenie JEDZ ( wraz z ofertą), oświadczenie o
aktualności informacji zawartych w JEDZ według wzoru stanowiącego Załącznik nr 7 do SWZ
oraz informację z KRK (na żądanie zamawiającego).
Porozumienia z innymi wykonawcami mające na celu zakłócenie konkurencji: Na
potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia wykonawca składa: oświadczenie JEDZ ( wraz z
ofertą), oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy
kapitałowej, o której mowa w art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy pzp według wzoru stanowiącego
Załącznik nr 6 do SWZ oraz oświadczenie o aktualności informacji zawartych w JEDZ według
wzoru stanowiącego Załącznik nr 7 do SWZ (na żądanie zamawiającego).
Praca dzieci i inne formy handlu ludźmi: Na potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia
wykonawca składa: oświadczenie JEDZ ( wraz z ofertą) oraz informację z KRK (na żądanie
zamawiającego).
Pranie pieniędzy lub finansowanie terroryzmu: Na potwierdzenie braku podstaw do
wykluczenia wykonawca składa: oświadczenie JEDZ ( wraz z ofertą) oraz informację z KRK
(na żądanie zamawiającego).
Przestępstwa terrorystyczne lub przestępstwa związane z działalnością terrorystyczną: Na
potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia wykonawca składa: oświadczenie JEDZ ( wraz z
ofertą) oraz informację z KRK (na żądanie zamawiającego).
Udział w organizacji przestępczej: na potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia
wykonawca składa: oświadczenie JEDZ ( wraz z ofertą) oraz informację z KRK (na żądanie
zamawiającego).
5. Część zamówienia
Część zamówienia: LOT-0001
252721-2024 Page 6/10
5.1.9.
5.1.7.
5.1.6.
5.1.3.
5.1.2.
5.1.1.
Tytuł: Wykonanie wywiadu ferromagnetycznego – badań skanowania magnetycznego wraz z
raportem dla Inwestycji pn. „Przeprowadzenie prac dla umożliwienia transportu wodnego do
Portu Zewnętrznego w Świnoujściu.
Opis: W celu zapewnienia bezpieczeństwa wykonania robót pogłębiarskich pn.
„Przeprowadzenie prac dla umożliwienia transportu wodnego do Portu Zewnętrznego w
Świnoujściu”, Urząd Morski w Szczecinie zamierza przed ich rozpoczęciem oczyścić teren
przyszłych prac z obiektów niebezpiecznych pochodzenia wojskowego. Aby to wykonać
należy najpierw zlokalizować i sprawdzić wszystkie obiekty ferromagnetyczne znajdujące się
w dnie, stanowiące potencjalne niebezpieczeństwo dla przyszłych robót budowlanych. W
związku z tym w pierwszej kolejności wykonany zostanie wywiad ferromagnetyczny (zlecany
niniejszym postępowaniem), który zakończy się opracowaniem Raportu z badań. Raport ten
będzie podstawą do wykonania oczyszczania i będzie jednym z elementów opisu przedmiotu
zamówienia w odrębnym postępowaniu przetargowym obejmującym przeprowadzenie
oczyszczania z obiektów ferromagnetycznych potencjalnie niebezpiecznych na potrzeby
inwestycji pn. „Przeprowadzenie prac dla umożliwienia transportu wodnego do Portu
Zewnętrznego w Świnoujściu”. Jednocześnie Zamawiający zleca wykonanie sondażu
batymetrycznego dla przedmiotowego obszaru. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia
stanowi Załącznik nr 1 do SWZ.
Wewnętrzny identyfikator: PO-II.2600.4.24
Przeznaczenie
Charakter zamówienia: Usługi
Główna klasyfikacja (cpv): 71352300 Usługi badania magnetometrycznego
Dodatkowa klasyfikacja (cpv): 71354500 Usługi w zakresie pomiarów morskich
Opcje:
Opis opcji: nie dotyczy
Miejsce realizacji
Podpodział krajowy (NUTS): Miasto Szczecin (PL424)
Kraj: Polska
Szacowany okres obowiązywania
Okres obowiązywania: 270 Dni
Informacje ogólne
Zastrzeżony udział: Udział nie jest zastrzeżony.
Należy podać imiona i nazwiska oraz kwalifikacje zawodowe członków personelu
wyznaczonych do realizacji zamówienia: Wymagane w ofercie
Projekt zamówienia w pełni lub częściowo finansowany z funduszy UE
Przedmiotowe zamówienie jest odpowiednie również dla małych i średnich przedsiębiorstw
(MŚP)
Zamówienia strategiczne
Zielone zamówienia - Kryteria: Brak kryteriów zielonych zamówień publicznych
Promowany cel społeczny: Dostępność dla wszystkich
Kryteria kwalifikacji
Kryterium:
Rodzaj: Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Nazwa: Sytuacja ekonomiczna i finansowa
252721-2024 Page 7/10
Opis: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że posiada
ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności związanej z
przedmiotem zamówienia na kwotę nie niższą niż 10 000 000,00 zł (dziesięć milionów
złotych); W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie
zamówienia, oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa. Zamawiający
wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym
terminie, nie krótszym niż 10 dni od dnia wezwania do złożenia: - dokumentu
potwierdzającego posiadane ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie
prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie niższą niż 10
000 000,00 zł (dziesięć milionów złotych);
Kryterium:
Rodzaj: Zdolność techniczna i zawodowa
Nazwa: wiedza i doświadczenie
Opis: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że: a) posiada
niezbędną wiedzę i doświadczenie. W szczególności wykonawca musi spełniać warunek w
postaci wykonania z należytą starannością w okresie ostatnich 7 lat przed upływem terminu
składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co
najmniej dwóch (2) usług, których przedmiotem było wykonanie badania ferromagnetycznego
pod kątem wykrycia / identyfikacji niebezpiecznych obiektów pochodzenia wojskowego,
zakończonego sporządzeniem raportu – na obszarze co najmniej 100 ha każda, przy czym co
najmniej jedna z tych usług powinna dotyczyć badania na akwenie o głębokościach średnich
nie mniejszych niż 8 m, a druga na akwenie o głębokościach nie mniejszych niż 3 m. Uwaga:
W przypadku składania oferty wspólnej przynajmniej jeden z wykonawców musi spełniać
warunek w całości. Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej
oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 10 dni od dnia wezwania do
złożenia: - wykazu usług – według wzoru stanowiącego Załącznik nr 8 do SWZ, wraz z
podaniem ich wartości, przedmiotu, daty wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi te
zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane
należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty
wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane.
Kryterium:
Rodzaj: Zdolność techniczna i zawodowa
Nazwa: potencjał techniczny oraz osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że: b) dysponuje
odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. W
szczególności wykonawca musi spełniać warunek w postaci: (1) dysponowania zespołem
osób zdolnych do wykonania zamówienia, składającym się co najmniej: (i) Kierownika zespołu
- Specjalisty nr 1 – posiadającego następujące uprawnienia i doświadczenie: - uprawnienia
(dyplom) hydrografa kategorii A, - doświadczenie w wykonaniu co najmniej jednego (1)
badania ferromagnetycznego pod kątem wykrycia obiektów niebezpiecznych pochodzenia
militarnego na akwenie wodnym o powierzchni nie mniejszej niż 50 ha i o głębokościach
średnich nie mniejszych niż 8 m. (ii) Specjalisty nr 2 – posiadającego następujące
doświadczenie: - doświadczenie w wykonaniu co najmniej jednego (1) badania
ferromagnetycznego pod kątem wykrycia obiektów niebezpiecznych pochodzenia militarnego
na akwenie wodnym o powierzchni nie mniejszej niż 50 ha. UWAGI: Zamawiający nie
dopuszcza sprawowania przez jedną osobę więcej niż jednej z ww. funkcji. W przypadku
wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie zamówienia oceniany
252721-2024 Page 8/10
5.1.12.
5.1.11.
5.1.10.
będzie ich łączny potencjał techniczny oraz osoby zdolne do wykonania zamówienia.
Wykonawca ma obowiązek zapewnić realizację zamówienia przez wskazane w ofercie osoby.
W przypadku zaistnienia w toku realizacji zamówienia okoliczności wymuszających
konieczność zmiany którejkolwiek z osób wskazanych w niniejszym punkcie, wykonawca ma
obowiązek zapewnić na każde stanowisko osobę posiadającą co najmniej takie same
kompetencje, wykształcenie i doświadczenie, jak osoba wskazana na to stanowisko w ofercie.
(2) dysponowania niezbędnym do wykonania przedmiotu zamówienia sprzętem, składającym
się co najmniej z: (i) jednej jednostki pływającej (zbudowanej z materiałów
niemagnetycznych): - wyposażonej w urządzenia magnetometryczne zdolne do prowadzenia
pomiarów w pasach o szerokości minimum kilku metrów (magnetometry wieloczujnikowe)
zapewniające zbadanie całej badanej powierzchni, - wyposażonej w system dokładnego
pozycjonowania o dokładności minimum DGPS (urządzenie powinno posiadać możliwość
pozycjonowania wykrytych obiektów), a w przypadku ciągnionych urządzeń
magnetometrycznych dodatkowo w system USBL, - zdolnej do wykonania skanowania
magnetycznego do głębokości minimum 6 metrów pod dnem istniejącym, - posiadającej
dopuszczenie do użytkowania na morskich wodach zewnętrznych (kartę bezpieczeństwa).
Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w
wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 10 dni od dnia wezwania do złożenia: - wykazu osób
skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego – według wzoru
stanowiącego Załącznik nr 9 do SWZ, wraz z informacjami na temat ich wraz z informacjami
na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień oraz informacją o podstawie do
dysponowania tymi osobami; - wykazu sprzętu dostępnego wykonawcy w celu wykonania
niniejszego zamówienia, według wzoru stanowiącego Załącznik nr 10 do SWZ, wraz z
informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami.
Kryteria udzielenia zamówienia
Kryterium:
Rodzaj: Cena
Opis: cena
Waga (wartość punktowa, dokładna): 60
Kryterium:
Rodzaj: Jakość
Opis: termin wykonania zamówienia
Waga (wartość punktowa, dokładna): 40
Dokumenty zamówienia
Języki, w których dokumenty zamówienia są oficjalnie dostępne: polski
Adres dokumentów zamówienia: https://ums.ezamawiajacy.pl
Kanał komunikacji ad hoc:
Nazwa: platforma elektroniczna
Adres URL: https://ums.ezamawiajacy.pl
Warunki udzielenia zamówienia
Warunki zgłoszenia:
Zgłoszenie elektroniczne: Wymagane
Adres na potrzeby zgłoszenia: https://ums.ezamawiajacy.pl.
Języki, w których można składać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału: polski
Katalog elektroniczny: Niedozwolone
252721-2024 Page 9/10
8.1.
5.1.16.
5.1.15.
Wymagane jest użycie zaawansowanego lub kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub
pieczęci elektronicznej (zgodnie z definicją w rozporządzeniu (UE) nr 910/2014)
Oferty wariantowe: Niedozwolone
Termin składania ofert: 06/06/2024 10:30:00 (UTC+2)
Termin, do którego oferta musi pozostać ważna: 86 Dni
Informacje na temat publicznego otwarcia:
Data otwarcia: 06/06/2024 11:00:00 (UTC+2)
Miejsce: platforma elektroniczna, strona prowadzonego postępowania: https://ums.
ezamawiajacy.pl.
Informacje dodatkowe: wykonawca pozostaje związany ofertą do dnia 30.08.2024 r.
Warunki zamówienia:
Wymagana jest umowa o poufności: nie
Fakturowanie elektroniczne: Niedozwolone
Stosowane będą zlecenia elektroniczne: nie
Stosowane będą płatności elektroniczne: nie
Informacje o terminach odwołania: Wykonawcy, uczestnikowi konkursu oraz innemu
podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu zamówienia lub nagrody w konkursie oraz
poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów
ustawy, przysługują środki ochrony prawnej przewidziane w Dziale IX ustawy pzp. Środki
ochrony prawnej wobec ogłoszenia wszczynającego postępowanie o udzielenie zamówienia
publicznego oraz dokumentów zamówienia przysługują również organizacjom wpisanym na
listę, o której mowa w art. 469 pkt 15 ustawy pzp oraz Rzecznikowi Małych i Średnich
Przedsiębiorców. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej, w terminie: 1)
10 dni od dnia przekazania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego
wniesienia, jeżeli informacja została przekazana przy użyciu środków komunikacji
elektronicznej; 2) 15 dni od dnia przekazania informacji o czynności zamawiającego
stanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli informacja została przekazana w sposób inny niż
ppkt. 1); (uwaga! odwołujący kopię odwołania przekazuje zamawiającemu, przed upływem
terminu do wniesienia odwołania, w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią
przed upływem tego terminu).
Techniki
Umowa ramowa: Brak umowy ramowej
Informacje o dynamicznym systemie zakupów: Brak dynamicznego systemu zakupów
Dalsze informacje, mediacja i odwołanie
Organ odwoławczy: Krajowa Izba Odwoławcza
Organizacja udzielająca dodatkowych informacji na temat postępowania o udzielenie
zamówienia: Dyrektor Urzędu Morskiego w Szczecinie
Organizacja zapewniająca dostęp offline do dokumentów zamówienia: Dyrektor Urzędu
Morskiego w Szczecinie
Organizacja przyjmująca wnioski o dopuszczenie do udziału: Dyrektor Urzędu Morskiego w
Szczecinie
Organizacja rozpatrująca oferty: Dyrektor Urzędu Morskiego w Szczecinie
8. Organizacje
ORG-0002
Oficjalna nazwa: Krajowa Izba Odwoławcza
Numer rejestracyjny: 010828091
252721-2024 Page 10/10
11.2.
11.1.
8.1.
Adres pocztowy: ul. Postępu 17a
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-676
Podpodział krajowy (NUTS): Miasto Warszawa (PL911)
Kraj: Polska
E-mail: [email protected]
Telefon: (22) 458 78 01
Adres strony internetowej: https://www.uzp.gov.pl/kio
Role tej organizacji:
Organ odwoławczy
ORG-0004
Oficjalna nazwa: Dyrektor Urzędu Morskiego w Szczecinie
Numer rejestracyjny: 8520409053
Adres pocztowy: pl. Stefana Batorego 4
Miejscowość: Szczecin
Kod pocztowy: 70-207
Podpodział krajowy (NUTS): Miasto Szczecin (PL424)
Kraj: Polska
E-mail: [email protected]
Telefon: 91 4403400
Adres strony internetowej: www.ums.gov.pl
Adres na potrzeby wymiany informacji (URL): https://ums.ezamawiajacy.pl
Profil nabywcy: https://ums.ezamawiajacy.pl
Role tej organizacji:
Nabywca
Organizacja udzielająca dodatkowych informacji na temat postępowania o udzielenie
zamówienia
Organizacja zapewniająca dostęp offline do dokumentów zamówienia
Organizacja przyjmująca wnioski o dopuszczenie do udziału
Organizacja rozpatrująca oferty
11. Informacje o ogłoszeniu
Informacje o ogłoszeniu
Identyfikator/wersja ogłoszenia: d7fd90ec-6d1b-4123-8390-5cf8d71046e7 - 01
Typ formularza: Procedura konkurencyjna
Rodzaj ogłoszenia: Ogłoszenie o zamówieniu lub ogłoszenie o koncesji – tryb standardowy
Ogłoszenie – data wysłania: 26/04/2024 12:39:31 (UTC)
Języki, w których przedmiotowe ogłoszenie jest oficjalnie dostępne: polski
Informacje o publikacji
Numer publikacji ogłoszenia: 252721-2024
Numer wydania Dz.U. S: 84/2024
Data publikacji: 29/04/2024