Właściciel i operator masowców z siedzibą w Niemczech, Oldendorff Carriers, podpisał kontrakt z chińską stocznią Hantong na budowę serii ekologicznych statków Kamsarmax.
Jak informowaliśmy, umowy, które zostały podpisane latem tego roku, obejmują budowę 5 statków z opcją zakupu dodatkowych 7 jednostek. Opcje zostaną prawdopodobnie ogłoszone w pierwszym kwartale 2022 r.
Najnowsze zamówienia dotyczą projektu Sdari-82 (2020), który charakteryzuje się ulepszonym kształtem kadłuba, co zapewnia mniejsze zużycie paliwa i lepszą marżę pracy śmigła (LRM) – ujawniła firma.
Statki będą dostarczane między lipcem 2022 a wrześniem 2023. Niektóre z nich zostały odsprzedane innemu właścicielowi.
Dzięki ostatnim zamówieniom podpisanym z chińską stocznią, Oldendorff będzie mieć w sumie 31 statków zbudowanych w Hantong w latach 2016-2023, w tym 7 Newcastlemaxów i 24 Kamsarmaxów.
W przyszłym miesiącu Hantong dostarczy również ostatnie dwie nowe jednostki Newcastlemax, które będą obsługiwać 10-letni kontrakt frachtowy od 2023 roku.
Imponujący program odnowy floty Oldendorff Carriers jest kontynuowany, a kilka statków ma dołączyć do firmy w nadchodzących miesiącach. Kolejne zamówienia oczekujące na dostawę obejmują dwa nowe Ultramaxy o nośności 61 300 DWT, nowy Capesize o nośności 182 000 DWT oraz kilka innych jednostek.
Dodając te transakcje, flota Oldendorff Carriers w eksploatacji przekroczy 750 statków.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy