Zadłużona, południowokoreańska stocznia STX Offshore & Shipbuilding zdobyła pierwszy w tym roku kontrakt.
Chodzi o budowę trzech tankowców petrochemicznych o nośności 6,6 tys. ton zamówionych przez lokalnego armatora. Jednostki mają zostać dostarczone w 2022 roku.
To dobra wiadomość w momencie, gdy władze stoczni rozważały jej całkowite zamknięcie z powodu fatalnych warunków rynkowych. Zakład od długiego czasu miał problemy ze zdobyciem jakichkolwiek zamówień, co pogorszyło się w momencie uderzenia pandemii COVID-19.
Stocznia zdecydowała się podjąć wiele kroków w celu uzyskania oszczędności. Wprowadziła wczesne emerytury i niepłatne urlopy, co zakończyło się strajkiem pracownikiem w maju.
Rozpoczął się on 1 czerwca i głównym postulatem było odwołanie niepłatnych urlopów. Protesty zakończyły się pod koniec lipca, wraz z ogłoszeniem, że władze firmy zgodziły się znaleźć kupca na stocznię.
STX Offshore od siedmiu lat przechodzi proces restrukturyzacji w kooperacji ze swoim kredytorem – Korea Development Bank.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"