2 czerwca przy Nabrzeżu Obrońców Westerplatte w Porcie Gdańsk przeprowadzono przeładunek sekcji mostu. Złożyły się na niego cztery sekcje mostu kolejowego oraz dwie sekcje kładki dla pieszych - wszystkie wyprodukowane przez Mostostal Puławy dla duńskiego klienta Danpro.
Szerokość zarówno sekcji mostu, jak i kładek dla pieszych wynosiła 5,5 metra. Natomiast jeśli chodzi o długość sekcji mostu, to wynosiła ona 34,7 metra, a w przypadku kładek – 34,4 metra. Masy poszczególnych sekcji mieściły się w przedziale od 76 ton do 109 ton.
Do portu w Gdańsku sekcje zostały dostarczone transportem ponadgabarytowym. Firmą odpowiedzialną za organizację i realizację tego bardzo wymagającego i skomplikowanego transportu była firma Peterstar.
– Sekcje zostały dostarczone do Gdańska w dwóch rzutach, w konwojach po trzy sekcje w każdym. Każdy transport z Puław do Gdańska trwał trzy noce – informuje Rafał Kowalczyk, członek zarządu spółki Hecksher Polska, która pełniła rolę spedytora portowego i koordynatora całego projektu.
Pierwsza partia trzech sekcji została dostarczona i rozładowana przy Nabrzeżu Obrońców Westerplatte w niedzielę 22 maja. Natomiast druga dojechała do Gdańska w dniu 29 maja. Do załadunku na statek PEAK BERGEN doszło 2 czerwca. Całość tego ciekawego ładunku trafi do portu Koege w Danii.
Rafał Kowalczyk ocenia, że pomimo dużych wyzwań operacyjnych związanych z koordynacją pracy poszczególnych podwykonawców współpraca ze wszystkimi kontrahentami zatrudnionymi przy realizacji tego projektu była bardzo dobra.
– Dla Hecksher Polska rok 2022 jest jak na razie najlepszym rokiem od powstania firmy w Polsce, czyli od 2003 roku. Już dzisiaj rozpoczynamy przygotowania do przypadającej w przyszłym roku 20 rocznicy powstania firmy Hecksher Polska – mówi.
– Obecnie najważniejsze dla nas zadania to zapewnienie naszym klientom optymalnych rozwiązań logistycznych i maksymalnej stabilności na dynamicznie zmieniającym się rynku transportowym – podsumowuje.
O Hecksher Polska
Hecksher Polska wywodzi się z najstarszej duńskiej firmy żeglugowej – założonej przez Samuela Heckshera, działającej nieprzerwanie od 1797 roku. Polska spółka została utworzona w Gdyni w 2003 roku.
Firma oferuje usługi logistyczne na rynku krajowym i międzynarodowym ze szczególnym naciskiem na organizację transportu tzw. „project cargo”. Wyróżnia ją rozwinięta sieć agentów na całym świecie. Przyjmuje zlecenia w zakresie spedycji morskiej, drogowej, lotniczej, project cargo, logistyki portowej i magazynowej, agencji morskiej, obsługi celnej.
Przemysł chemiczny UE pod globalną kroplówką. Ropa do UE płynie przez porty szerokim strumieniem
Rosja nielegalnie eksportuje zboże z okupowanych portów na Krymie i Morzu Azowskim
Anomalia w łańcuchach dostaw. Sezon przygotowań do Świąt Bożego Narodzenia 2024 rozpoczął się wyjątkowo wcześnie
Eksplozja kontenera w chińskim porcie zakłóca łańcuchy dostaw
Meksyk zwiększył dostawy ropy na Kubę mimo ryzyka amerykańskich sankcji
Paryż 2024 za kulisami – CEVA Logistics o znaczeniu planowania i obsługi magazynowej