Polski Rejestr Statków został członkiem Komitetu Technicznego nr 19 ds. Lotnictwa i Kosmonautyki przy Polskim Komitecie Normalizacyjnym.
Przedstawiciele podmiotów zaangażowanych w prace organu zajmują się zagadnieniami normalizacji w zakresie statków powietrznych, obejmującymi m.in. systemy bezzałogowych statków powietrznych, ich części, podzespoły i wyposażenie, a także lotniczy sprzęt i wyposażenie do obsługi naziemnej. W obszarze zainteresowania KT 19 jest każdy etap prac nad powyższymi elementami – od projektowania po bezpieczną eksploatację.
Decyzja o przyjęciu PRS do Komitetu Technicznego ds. Lotnictwa i Kosmonautyki zapadła z uwagi na posiadane przez pracowników PRS kompetencje w zakresie tematyki prac organu. Polski Rejestr Statków reprezentować będą kierownik Biura Certyfikacji Wyrobów (CW) Przemysław Gałka oraz ekspert CW Witold Freza. W pracach weźmie udział również Grzegorz Trzeciak z firmy Squadron, który ściśle współpracuje z Biurem CW w tym zakresie.
– Ze swojej strony chciałbym podziękować zespołowi Biura Certyfikacji Wyrobów i Osób za zaangażowanie w proces tworzenia metodyki badań i programu oceny zgodności obejmującego ten obszar. Rozszerzając zakres swojej działalności liczymy, że będzie to kolejny program zwiększający potencjał realizacyjny i szanse na sukces. Pragniemy oferować naszym klientom usługi najwyższej jakości, jak również zapewnić kompleksową obsługę w obszarze certyfikacji, stąd też działania na rzecz ciągłego rozwoju – podkreśla Przemysław Gałka.
Zgodnie z Rozporządzeniem Wykonawczym Komisji UE 2019/945 oraz 2019/947 drony dystrybuowane w UE po 1 stycznia 2023 r. muszą spełniać określone normy i posiadać oznakowanie CE (w chwili obecnej obowiązują przepisy przejściowe). Biuro Certyfikacji Wyrobów i Osób rozszerzając zakres swojej działalności liczy, że będzie to kolejny program zwiększający potencjał realizacyjny i szanse na sukces komercyjny.
Rola kobiet w sportach, w tym wodnych, ma wzrosnąć. Ministerstwo Sportu i Turystyki szykuje ważne zmiany
Zmiany w wydawaniu dyplomów ukraińskim marynarzom. Zlikwidowano Inspektorat Szkolenia i Certyfikacji
Niemieckie prawo przewiduje wysokie kary za opóźnienia w przewozie
V Polsko-Katarskie Forum Nowych Technologii. Zawarto porozumienie o współdziałaniu w branży stoczniowej
Ceny transportu morskiego mocno rosną. Czy czekają nas podwyżki w sklepach?
Protest w Świnoujściu. Mieszkańcy zablokowali wjazd do tunelu