W ubiegłą sobotę na Nabrzeżu Kaszubskim w Gdańsku odbył załadunek olbrzymiej suwnicy bramowej wraz z częścią pozostałych elementów na poton. Dźwigar główny belki, czyli największa część dźwigu, ma blisko 140 m długości.
Elementy dźwigu zostały wyprodukowane i wyposażone w Trójmieście. Łączna masa ładunku na holowanym pontonie wynosi 2200 ton. Wykonanie konstrukcji dźwigu zostało zlecone przez największego fińskiego producenta dźwigów, a klientem docelowym jest znacząca, europejska stocznia.
Kontrakty na realizację dźwigu z fińskim producentem dźwigów – światowym liderem w branży produkcji suwnic dla przemysłu stoczniowego – podpisały niezależnie w 2019 roku Baltic Operator i Energomontaż-Północ Gdynia (EPG).
– Baltic Operator oraz EPG realizowały wcześniej zamówienia na mniejsze dźwigi, zaś suwnica typu "Goliath" należy do największych suwnic bramowych wytwarzanych w ostatnim czasie na świecie – mówi Bartosz Janowski, dyrektor zarządzania i realizacji projektów w Grupie Przemysłowej Baltic.
– Projekt ten pokazuje, że jako firma jesteśmy w stanie podołać bardzo wysokim wymaganiom stawianym przez naszego zleceniodawcę Nasz klient z Finalndii docenia zarówno możliwości techniczne, kompetencje, jak i położenie polskich firm – podsumowuje.
Dodajmy, że umowy zostały podpisane jeszcze przed konsolidacją w ramach Grupy Przemysłowej Baltic. Kontrakt na wytwór tych konstrukcji to dla Baltic Operator i EPG w praktyce pierwsza tej skali okazja do wspólnej pracy nad jednym projektem, a więc także test związany z integracją grupy.
USS Idaho zwodowany. To kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dla US Navy
W Chinach odbył się chrzest kolejnego kontenerowca dla CMA CGM napędzanego LNG
W stoczni koło Sankt Petersburga zwodowano trałowiec dla rosyjskiej Floty Północnej
Meyer Werft zbuduje cztery nowe statki, które dołączą do floty Disney Cruise Line
Stocznia CRIST rozpoczyna budowę bloków fregaty programu "Miecznik"
Program targów SMM Hamburg 2024