jk
Prezydent Andrzej Duda 28 sierpnia 2017 r. ratyfikował Konwencję dotyczącą pomierzania statków żeglugi śródlądowej sporządzoną w 1966 r. (1) w Genewie oraz wypowiedział Konwencję dotyczącą pomierzania statków żeglugi śródlądowej, podpisaną w Paryżu w 1925 r. (2)
Ratyfikacja ww. Konwencji z Genewy przy jednoczesnym wypowiedzeniu Konwencji z Paryża, prowadzi do przyjęcia przez Polskę nowszych, bardziej szczegółowych i adekwatnych do współczesnych uwarunkowań standardów w zakresie pomiarów statków żeglugi śródlądowej. Pozwoli to na zrównanie statutu polskich statków przez uznanie ich świadectw pomiarowych z analogicznymi dokumentami wydawanymi przez państwa strony nowszej Konwencji.
Ujednolicenie sposobu pomierzania statków w ramach państw stron Konwencji pozwala na miarodajne podejście do statków żeglugi śródlądowej. Brane pod uwagę są ich wymiary, co przedkłada się na standaryzację parametrów technicznych śródlądowych dróg wodnych – w tym prześwitów pod mostami, a także unifikację taboru, co ułatwia swobodny przepływ pracowników w żegludze śródlądowej.
1. Konwencja dotycząca pomierzania statków żeglugi śródlądowej sporządzona w Genewie 15 lutego 1966r.
2. Konwencja dotycząca pomierzania statków żeglugi śródlądowej, podpisana w Paryżu 27 listopada 1925r.
Rola kobiet w sportach, w tym wodnych, ma wzrosnąć. Ministerstwo Sportu i Turystyki szykuje ważne zmiany
Zmiany w wydawaniu dyplomów ukraińskim marynarzom. Zlikwidowano Inspektorat Szkolenia i Certyfikacji
Niemieckie prawo przewiduje wysokie kary za opóźnienia w przewozie
V Polsko-Katarskie Forum Nowych Technologii. Zawarto porozumienie o współdziałaniu w branży stoczniowej
Ceny transportu morskiego mocno rosną. Czy czekają nas podwyżki w sklepach?
Protest w Świnoujściu. Mieszkańcy zablokowali wjazd do tunelu