pc/prs.pl
Z dniem 01.01.2020 r. wchodzą w życie nowe wymagania Międzynarodowej Organizacji Morskiej - stanowiące aktualnie największe wyzwanie ekologiczne dla statków eksploatowanych w żegludze międzynarodowej.
Zgodnie z wymaganiami Prawidła 14.1.3 Załącznika VI do Konwencji MARPOL od w/w daty na świecie będzie zakazane używanie na statkach paliw żeglugowych o zawartości siarki powyżej 0,5% masowo.
Światowe wymagania i globalne przejście na zasilanie silników okrętowych paliwami niskosiarkowymi będzie się wiązało z licznymi wyzwaniami technicznymi, z którymi będą musieli zmierzyć się armatorzy, załogi statków i producenci silników.
Jednocześnie wymagania będą miały wpływ na politykę inwestycyjną armatorów, którzy od 2020 roku będą musieli wybrać eksploatację silników i kotłów okrętowych na paliwach niskosiarkowych lub zastosowanie środków alternatywnych, którymi są okrętowe systemy obróbki spalin – skrubery lub też instalacja silników okrętowych typu dual fuel wykorzystujących jako zasilanie skroplony gaz ziemny LNG.
Znajomość problemów, które mogą wystąpić podczas pracy silników okrętowych i innych urządzeń spalających paliwa na statku z nowymi rodzajami paliw, jest istotna ze względy na bezpieczeństwo żeglugi i musi być propagowana wśród personelu technicznego obsługującego statki i specjalistów nadzoru, w tym inspektorów towarzystw klasyfikacyjnych.
Rola kobiet w sportach, w tym wodnych, ma wzrosnąć. Ministerstwo Sportu i Turystyki szykuje ważne zmiany
Zmiany w wydawaniu dyplomów ukraińskim marynarzom. Zlikwidowano Inspektorat Szkolenia i Certyfikacji
Niemieckie prawo przewiduje wysokie kary za opóźnienia w przewozie
V Polsko-Katarskie Forum Nowych Technologii. Zawarto porozumienie o współdziałaniu w branży stoczniowej
Ceny transportu morskiego mocno rosną. Czy czekają nas podwyżki w sklepach?
Protest w Świnoujściu. Mieszkańcy zablokowali wjazd do tunelu