pc
Pięć konsorcjów i firm chce zaprojektować i zbudować 18-km odcinek trasy S61 Via Baltica od węzła Stawiski do początku obwodnicy Szczuczyna. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otworzyła w środę przetargowe oferty.
Najtańszą ofertę - 333,2 mln zł złożyło Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor sp. z o.o. z Zawiercia - poinformował rzecznik GDDKiA w Białymstoku Rafał Malinowski. Najdroższą - firma PORR S.A. - 415,57 mln. zł.
Na to zadanie drogowcy planowali przeznaczyć ponad 415,5 mln zł.
Malinowski poinformował, że oferenci przedstawili różne propozycje w innych kryteriach przetargowych niż cena i będzie to po raz pierwszy brane pod uwagę przy wyborze najkorzystniejszej oferty. Cena stanowi 60 proc. kryteriów oceny.
Malinowski przypomniał, że w trakcie wyboru wykonawców są dwa odcinki S61: Kolno – Stawiski (przetargowe oferty otwarto 15 maja) oraz Stawiski – Szczuczyn, na który oferty otwarto w środę. "W najbliższych tygodniach planowane jest podpisanie umowy na projekt i budowę drugiej nitki obwodnicy Szczuczyna" - poinformował Malinowski.
Droga S61 ma stanowić jedną z polskich części trasy Via Baltica, czyli połączenia krajów nadbałtyckich z południową Europą. W Ostrowi Mazowieckiej ma odbijać na północ w stronę Łomży, Szczuczyna, Ełku i Suwałk, do granicy Polski z Litwą w Budzisku. Tam będzie się łączyć z litewską drogą A5 w stronę Kowna, a stamtąd będzie wiodła do Rygi na Łotwie. Cała polska część Via Baltica ma mieć nawierzchnię z betonu cementowego.
Rola kobiet w sportach, w tym wodnych, ma wzrosnąć. Ministerstwo Sportu i Turystyki szykuje ważne zmiany
Zmiany w wydawaniu dyplomów ukraińskim marynarzom. Zlikwidowano Inspektorat Szkolenia i Certyfikacji
Niemieckie prawo przewiduje wysokie kary za opóźnienia w przewozie
V Polsko-Katarskie Forum Nowych Technologii. Zawarto porozumienie o współdziałaniu w branży stoczniowej
Ceny transportu morskiego mocno rosną. Czy czekają nas podwyżki w sklepach?
Protest w Świnoujściu. Mieszkańcy zablokowali wjazd do tunelu