Włączenie branży morskiej w porozumienie klimatyczne będzie kluczowym zagadnieniem podjętym na szczycie klimatycznym COP21 ONZ w Paryżu zaplanowanym na grudzień tego roku.
7 z 8 grup politycznych obecnych w Parlamencie Europejskim opowiedziało się za tym, aby żegluga morska i branża lotnicza zwiększyły swoje wysiłki i wymagania odnośnie ochrony środowiska. List w tej sprawie przesłano do 28 ministrów ds. środowiska państw członkowskich UE.
W swoim piśmie członkowie Parlamentu argumentują, że transport lotniczy i morski emituje obecnie 8 procent gazów cieplarnianych. Szacuje się, że w przypadku lotnictwa ten poziom do 2050 roku wzrośnie o 200-300 procent, natomiast w branży morskiej o 50-250 procent.
Oznaczałoby to podwyższenie temperatury na świecie o około 2 stopnie.
Podkreśla się ponadto, że nie istnieje obecnie żadne uzasadnienie, dlaczego właśnie te dwa sektory miałyby w dalszym ciągu być zwolnione z globalnych ram polityki klimatycznej.
Maria Bruun Skipper, zastępca dyrektora duńskiego stowarzyszenia armatorów w zeszłym tygodniu podkreślała, że to tylko kwestia czasu zanim koszty żeglugi zostaną podwyższone przez globalne porozumienie klimatyczne.
Przedstawiciele branży morskiej podkreślają, że nie są zaskoczeni, a wręcz spodziewali się takiego obrotu spraw.
Rola kobiet w sportach, w tym wodnych, ma wzrosnąć. Ministerstwo Sportu i Turystyki szykuje ważne zmiany
Zmiany w wydawaniu dyplomów ukraińskim marynarzom. Zlikwidowano Inspektorat Szkolenia i Certyfikacji
Niemieckie prawo przewiduje wysokie kary za opóźnienia w przewozie
V Polsko-Katarskie Forum Nowych Technologii. Zawarto porozumienie o współdziałaniu w branży stoczniowej
Ceny transportu morskiego mocno rosną. Czy czekają nas podwyżki w sklepach?
Protest w Świnoujściu. Mieszkańcy zablokowali wjazd do tunelu