oprac. MN
Komisja Europejska nie ogłosiła swojego stanowiska na temat polskiej ustawy o aktywizacji przemysłu okrętowego i przemysłów komplementarnych, co może doprowadzić do tego, że jej przepisy nie wejdą w życie z początkiem 2017 roku. Polscy urzędnicy zapewniają jednak, że wszystkie wymagane informacje trafiły już do Brukseli.
Chodzi o przepisy, dzięki którym polscy producenci statków mieli zyskać możliwość płacenia zamiast CIT podatku od przychodu w wysokości 1%. Jak zauważają eksperci ryczałt dla stoczni może nie wejść w życie ponieważ Komisja Europejska nie zdąży wyrazić zgody na to rozwiązanie. Jeśli KE nie zdąży podjąć decyzji w tym roku, stocznie nie będą mogły rozliczać się ryczałtem.
Nowe przepisy są podstawowym impulsem, który ma przyczynić się do rozwoju polskiego przemysłu stoczniowego. Milionowe oszczędności przedsiębiorstw budujących statki mają stymulować modernizację ich zaplecza technicznego, inwestycje w nowoczesne technologie oraz przyczynić się do powstania tysięcy miejsc pracy w sektorze.
Rola kobiet w sportach, w tym wodnych, ma wzrosnąć. Ministerstwo Sportu i Turystyki szykuje ważne zmiany
Zmiany w wydawaniu dyplomów ukraińskim marynarzom. Zlikwidowano Inspektorat Szkolenia i Certyfikacji
Niemieckie prawo przewiduje wysokie kary za opóźnienia w przewozie
V Polsko-Katarskie Forum Nowych Technologii. Zawarto porozumienie o współdziałaniu w branży stoczniowej
Ceny transportu morskiego mocno rosną. Czy czekają nas podwyżki w sklepach?
Protest w Świnoujściu. Mieszkańcy zablokowali wjazd do tunelu