PMK
Prezes Międzynarodowej Izby Żeglugi (ICS) wyjawił w piątek, czego oczekuje od Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) w kwestii strategii redukcji emisji CO2 dla światowej żeglugi.
Esben Poulsson ostrzegł, że w przypadku braku planu dla światowej żeglugi, dojdzie do wprowadzenia regionalnych limitów emisji CO2, co nie będzie na rękę armatorom. Swoje plany emisji ma już nie tylko Unia Europejska, ale też Kanada i USA.
- Jesteśmy pewni, że IMO zaadaptuje się do ambitnej strategi emisji stworzonej podczas szczytu klimatycznego w Paryżu. Musi jednak wprowadzić długofalowy plan redukcji CO2, sięgający nawet połowy tego wieku – powiedział Poulsson.
ICS zastrzega, że IMO powinno wprowadzić te same limity dla całego sektora żeglugi, nie dla poszczególnych typów statków. Przy czym ten plan powinien być realistyczny, tak by nie pogrążyć rynku.
- Naprawdę ambitny plan redukcji CO2 będzie możliwy, gdy powstaną w pełni ekologiczne paliwa dla żeglugi. Na razie ich nie ma, ale wierzymy, że pojawią się w najbliższej przyszłości – powiedział Poulsson.
Rola kobiet w sportach, w tym wodnych, ma wzrosnąć. Ministerstwo Sportu i Turystyki szykuje ważne zmiany
Zmiany w wydawaniu dyplomów ukraińskim marynarzom. Zlikwidowano Inspektorat Szkolenia i Certyfikacji
Niemieckie prawo przewiduje wysokie kary za opóźnienia w przewozie
V Polsko-Katarskie Forum Nowych Technologii. Zawarto porozumienie o współdziałaniu w branży stoczniowej
Ceny transportu morskiego mocno rosną. Czy czekają nas podwyżki w sklepach?
Protest w Świnoujściu. Mieszkańcy zablokowali wjazd do tunelu