pc
Serbia i Czarnogóra są zainteresowane możliwością dobudowania dróg, które połączyłyby te kraje z budowaną trasą Via Carpatia - poinformował w środę PAP minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk.
"Kiedy rozmawiałem z panią minister transportu Serbii, była bardzo zainteresowana projektem (Via Carpatia), ponieważ Serbia z Czarnogórą realizują duży projekt autostradowy i po prostu chcą go spiąć z Via Carpatią" - powiedział Adamczyk.
Trasa ma ostatecznie przebiegać przez Polskę, Słowację, Węgry, Rumunię, Bułgarię i Grecję.
Główny trzon szlaku komunikacyjnego Via Carpatia na terenie Polski obejmuje drogę ekspresową S19. Jeden fragment będzie przebiegał drogą ekspresową S16 – będzie to łącznik między S19 a szlakiem Via Baltica.
W Polsce całość trasy dzieli się na kilka odcinków realizacyjnych. Najwcześniej skierowany do realizacji został fragment Lublin–Rzeszów. Obwodnica Lublina oraz odcinek Sokołów Małopolski–Rzeszów są już w użytkowaniu. Pozostałe odcinki są na etapie przetargu.
Odcinek na południe od Rzeszowa: Rzeszów–Barwinek (granica państwa) jest na etapie powstawania koncepcji programowej. Natomiast odcinki na północ od Lublina, tj. do Białegostoku i dalej do granicy z Białorusią zostały skierowane do realizacji. Szlak Via Carpatia ma w 100 proc. zabezpieczone finansowanie w ramach obowiązującego dzisiaj Programu Budowy Dróg Krajowych.
Cała trasa liczy ponad 700 km, a jej łączny koszt wyniesie prawie 30 mld zł.
Resort infrastruktury zakłada, że całość trasy Via Carpatia na terenie Polski będzie gotowa do 2024 roku.
Rola kobiet w sportach, w tym wodnych, ma wzrosnąć. Ministerstwo Sportu i Turystyki szykuje ważne zmiany
Zmiany w wydawaniu dyplomów ukraińskim marynarzom. Zlikwidowano Inspektorat Szkolenia i Certyfikacji
Niemieckie prawo przewiduje wysokie kary za opóźnienia w przewozie
V Polsko-Katarskie Forum Nowych Technologii. Zawarto porozumienie o współdziałaniu w branży stoczniowej
Ceny transportu morskiego mocno rosną. Czy czekają nas podwyżki w sklepach?
Protest w Świnoujściu. Mieszkańcy zablokowali wjazd do tunelu