Tegorocznego sezonu praktyk morskich nie sposób porównać z jakimkolwiek innym w historii statków Uniwersytetu Morskiego w Gdyni. Z półrocznym opóźnieniem, dopiero w połowie czerwca, rozpoczął sezon Dar Młodzieży. To oczywiście skutek reżimów wprowadzonych na skutek pandemii. Sytuacja podwyższonego ryzyka wymusiła specjalne procedury - wszyscy przed okrętowaniem przechodzili obowiązkowe testy, a wszystkie wyjścia w morze ograniczały się do wód międzynarodowych Morza Bałtyckiego, bez zawijania do portów.
Z wydarzeń wartych odnotowania wymienić należy letni rejs na pólnoc. Żaglowiec doszedł wodami Zatoki Botnickiej na granicę fińskich wód terytorialnych przed lapońskim portem Tornio, i osiągnął rekordową dla Daru szerokość 65 st. 20' 004'' N. W kolejnym rejsie poszedł w Ciesniny Duńskie do północnego cypla Półwyspu Jutlandzkiego, gdzie na redzie Skagen pobrano paliwo. Opłynięcie Zelandii - w jedną stronę Sundem i powrót Wielkim Bełtem - pozwoliły urozmaicić krajobraz mijanego lądu. W nienormalnym czasie Dar wziął także udział w dwóch pandemicznych przedsięwzięciach: wyścigu na trasie Świnoujście - Hel oraz w IV Paradzie Świętojańskiej na wodach Zatoki Gdańskiej z innymi żaglowcami - Pogorią, Zawiszą Czarnym, Generałem Zaruskim i mniejszymi jachtami.
Mniej zakłóceń spowodował Covid w praktykach na Horyzoncie II. Także w tym przypadku zastosowano procedury testowania i izolacji praktykantów od lądowego otoczenia. Statek po wyjściu wracał dopiero na zakończenie praktyki - pływając bądź kotwicząc na redzie. Terminowo odbyły się dwa zaplanowane rejsy z zaopatrzeniem dla Polskiej Stacji Polarnej na Spitsbergenie z udziałem studentów Wydziału Elektrycznego UMG. Kończyły sezon pierwsze w 20-letniej historii statku, praktyki morskie podchorążych II roku Akademii Marynarki Wojennej, którzy wobec awarii ORP Iskra odbywali programową praktykę nawigacyjno-astronomiczną. W programie praktyki zaliczyli dwukrotne przejście Cieśninach Duńskich - przez Sund i Wielki Bełt, także zawinęli do Szczecina, Podchorążowie spędzili na Horyzoncie II trzy tygodnie.
W sumie na statkach UMG praktyki morskie przeszło w 2020 roku 587 studentów, uczniów i podchorążych. Studenci i absolwenci UMG odbywali także praktyki morskie na statkach armatorów komercyjnych. Pełne zestawienie praktyk morskich odbytych na stkach UMG i armatorów zewnętrznych znajduje się w załączniku poniżej:
PSSE wspiera "Innowacje dla Bezpieczeństwa Polskich Granic" dołączając do IDA Bootcamp 2024
AMW z porozumieniem z Babcock Polska o współpracy w zakresie organizacji praktyk zawodowych
Rozpoczyna się kolejny etap transportu niemieckiego okrętu podwodnego U-17 do muzeum w Sinsheim
Saab inwestuje w badania nad technologiami podwodnymi
Szkolenia wojskowe w Akademii Marynarki Wojennej. Trwa akcja "Trenuj z wojskiem"
Statek Oceanograf po rejsie badawczym powrócił do Trójmiasta