I oraz II kwartał nowego roku wiąże się z realizacją kontynuowanych zleceń, a także rozpoczęciem nowych przedsięwzięć. Dla firmy Thesta ze Szczecina oznacza to realizację projektów dla wielu klientów, w tym instytucji morskich.
Jak podał w mediach społecznościowych prezes zarządu firmy Marcin Ryngwelski, wśród prowadzonych projektów inżynieryjnych wyróżniają się dwa. Są to integracja pojazdu bezzałogowego (USV) Drix z okrętem hydrograficznym ORP Arctowski (266), który wraz z bliźniaczym ORP Heweliusz (265) wchodzi w skład Dywizjonu Zabezpieczenia Hydrograficznego, będącego jednostką 3. Flotylli Okrętów. Dzięki prowadzonemu przez Thesta przedsięwzięciu okręt ma stać się "nosicielem" zdalnie sterowanego pojazdu, którym będzie można operować bezpośrednio z jednostki. Możliwość korzystania z bezzałogowców ma zwiększyć zdolności operacyjne marynarzy zajmujących się badaniami hydrograficznymi.
Oprócz tego szczecińska firma rozpoczęła projekt pod nazwą "Nowy Zintegrowany Mostek" wiążący się z modernizacją żaglowca szkolnego Dar Młodzieży, należącego do Uniwersytetu Morskiego w Gdyni. W ubiegłym roku statek spędził większą część roku w rejsach, podczas których przebywał w portach wielu państw Europy, docierając aż na równik na Oceanie Atlantyckim. Przedsięwzięcie związane z modernizacją wyposażenia jednostki jest realizowane przez firmy Thesta oraz Alphatron Marine Poland Sp. z o.o.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy