Już w marcu w Szczecinie oraz w Gdańsku spotkają się przedstawiciele przedsiębiorstw opracowujących nowatorskie rozwiązania w zakresie ograniczania emisji z przemysłu morskiego. Gospodarzem konferencji jest spółka Phoenix Poland.
Jednym z najpilniejszych priorytetów dla współczesnej branży żeglugowej jest wdrożenie technologii służących realizacji globalnych zamiarów dotyczących dekarbonizacji gałęzi przemysłu intensywnie korzystających z paliw kopalnych. Na zaproszenie firmy Phoenix Poland już niebawem Szczecin oraz Gdańsk odwiedzą eksperci w dziedzinie rozwijania zero-emisyjnych rozwiązań napędzania jednostek pływających. Podczas konferencji Marine Green Propulsion Solutions prelegenci podejmą wątki zielonego wodoru, systemów hybrydowych, a także kompleksowego zasilania elektrycznego oraz norm THIE III.
Phoenix Poland, jako reprezentant europejskich producentów silników i przekładni okrętowych oraz lider w dystrybucji na terenie Polski innowacyjnych rozwiązań dla branży morskiej (i nie tylko) wychodzi naprzeciw współczesnym wyzwaniom oraz globalnym trendom.
– W związku z rosnącym medialnym oraz biznesowym zainteresowaniem innowacyjnymi możliwościami zastosowania zero-emisyjnego napędu, uznaliśmy za zasadne zaprezentować rozwiązania, które w tym obszarze proponują nasi partnerzy – mówi Mirosław Bułdo, dyrektor zarządzający Phoenix Poland.
W konferencji udział wezmą:
Zaproszenie do udziału w wydarzeniu przyjęła także kancelaria CMW Legal – CZYŻYK MICKIEWICZ I WSPÓLNICY SP.P., świadcząca pomoc prawną zarówno na rzecz klientów w Polsce, jak i na rynkach międzynarodowych. Rafał Czyżyk i Sebastian Kita, radcy prawni, opowiedzą o unijnych legislacjach dotyczących wdrażania technologii redukujących ślad węglowy.
Proponowane koncepcje i metody dotyczą zarówno pełnomorskich jednostek pływających, kutrów, łodzi motorowych i jachtów, jak również zastosowań w kolejnictwie i przemyśle. Konferencja jest dedykowana w szczególności dla armatorów, stoczni produkcyjnych, remontowych i jachtowych, biur konstrukcyjnych i projektowych, a także uczelni i kadry naukowej.
– W naszej ocenie transformacja energetyczna, której jesteśmy dzisiaj świadkiem, swoją skalą przypomina rewolucję przejścia z silników parowych na paliwowe. Wszystko zmierza w tym kierunku, dlatego właśnie postanowiliśmy zaprezentować naszym partnerom i potencjalnym partnerom najciekawsze możliwości i perspektywy na nadchodzącą przyszłość. Pokażemy nowoczesne rozwiązania, które są już wdrażane w Europie i mogą być również z sukcesem wykorzystywane na polskim rynku – wyjaśnia Mirosław Bułdo.
Konferencja odbędzie się:
14 marca w Hanza Tower w Szczecinie
16 marca w Gdańskim Parku Naukowo-Technologicznym
Szczegółowy plan wydarzenia dostępny >> tutaj.
Formularz rejestracji dostępny >> tutaj.
USS Idaho zwodowany. To kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dla US Navy
W Chinach odbył się chrzest kolejnego kontenerowca dla CMA CGM napędzanego LNG
W stoczni koło Sankt Petersburga zwodowano trałowiec dla rosyjskiej Floty Północnej
Meyer Werft zbuduje cztery nowe statki, które dołączą do floty Disney Cruise Line
Stocznia CRIST rozpoczyna budowę bloków fregaty programu "Miecznik"
Program targów SMM Hamburg 2024