Firma Mammoet poinformowała, że pierwsze elementy największego na świecie żurawia pierścieniowego, zasilanego całkowicie energią elektryczną, są już gotowe do złożenia. Maszyna ma być gotowa w 2024 roku.
Mammoet podał, że pierwsze części żurawia pierścieniowego o udźwigu 6000 ton są gotowe i zostaną lada moment dostarczone do centrum inżynieryjnego w Holandii. W najbliższych miesiącach kontynuowana będzie produkcja kolejnych komponentów, jak również ich montaż. Żuraw noszący nazwę SK6000 ma trafić do pierwszego zamawiającego w przyszłym roku. Po oddaniu do eksploatacji stanie się oficjalnie elektrycznym żurawiem lądowym o największym udźwigu na świecie.
Sposób zasilania maszyny jest bardzo ważny, ponieważ jest ona projektowana z myślą m.in. o rynku offshore wind, a działający na nim deweloperzy stawiają na realizowanie projektów w sposób zrównoważony. SK6000 może zatem pracować w sposób bezemisyjny pod warunkiem dostarczenia zielonej energii elektrycznej. Nowy żuraw został zaprojektowany w taki sposób, by jego poszczególne komponenty mogły się zmieścić w kontenerach morskich, co umożliwi mu szybki transport i montaż na miejscu pracy.
SK6000 ma być odpowiedzią na nieustannie rosnące komponenty morskich farm wiatrowych, które wymagają dźwigów o coraz większym udźwigu. Producent widzi jednak także zastosowanie dla nowej maszyny w konwencjonalnym morskim przemyśle wydobywczym.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy