Prezes Rady Ministrów powołał jeden z najistotniejszych organów
pomocnych w rozwoju polskiego offshore - Komitet Sterujący dla terminala instalacyjnego dla morskich farm wiatrowych w Porcie Gdańsk.
Jest to kamień milowy w drodze do transformacji energetycznej kraju.
Do
zadań komitetu należy monitorowanie działań podmiotów zaangażowanych w
proces budowy terminala instalacyjnego dla morskich farm wiatrowych oraz
opracowywanie propozycji działań w zakresie budowy terminala
instalacyjnego dla morskich farm wiatrowych w morskim Porcie Gdańsk.
W
skład komitetu wchodzi m.in. przewodniczący komitetu – sekretarz stanu
wyznaczony przez ministra właściwego do spraw gospodarki morskiej,
dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni, generalny dyrektor Ochrony
Środowiska, wojewoda pomorski, sekretarz stanu w Kancelarii Prezesa Rady
Ministrów oraz przedstawiciele ministerstw do spraw: aktywów
państwowych, klimatu, rozwoju regionalnego, rybołówstwa, środowiska oraz
spraw wewnętrznych.
Zarząd spółki Zarząd Morskiego Portu Gdańsk
Spółka Akcyjna - ZMPG S.A. - będzie uczestniczyć w pracach komitetu.
W pracach komitetu będą
uczestniczyć również powołane jednostki doradcze - organy, organizacje
lub przedsiębiorcy, a także specjaliści i eksperci, oraz konsorcjum
naukowe „Nauka dla morza”, których wiedza i doświadczenie mogą być
wykorzystane w realizacji zadań związanych z rozwojem polskiego
offshore.
Po zakończeniu prac i oddaniu terminala instalacyjnego
dla morskich farm wiatrowych w morskim Porcie Gdańsk do użytkowania komitet został, zobligowany do przedstawienia Radzie Ministrów
sprawozdania końcowego z realizacji.
Pełna treść rozporządzenia dostępna tutaj: dziennikustaw.gov.p
Podatki marynarskie Polska – Dania. Wymiana informacji podatkowych w 2024 roku
Konosament czarterującego – wybrane zagadnienia
Statki pod kontrolą. Inspektorzy PSC zapewniają bezpieczeństwo załóg, statków i środowiska
Podatki marynarskie: od 1 lipca 2024 roku sprzedaż na platformach internetowych a skutki podatkowe
Viaro Energy przejmuje aktywa Shell i ExxonMobil w południowej części Morza Północnego w Wielkiej Brytanii
Angielskie polisy ubezpieczeniowe – sytuacja po Brexit