Podczas niedawnej konferencji towarzyszącej premierze raportu Focus on Maritime Sector, eksperci dyskutowali o kondycji branży morskiej na Pomorzu w kontekście aktualnych, globalnych trendów. Wspólnym mianownikiem podejmowanych wątków okazał się znakomity potencjał ludzki.
W najnowszym raporcie przygotowanym przez zespół Invest in Pomerania, poruszono kilka kluczowych dla sektora tematów, takich jak zielone napędy, statki autonomiczne, digitalizacja i technologie VRowe, które skonfrontowano z aktualnym stanem lokalnej branży morskiej.
Branża morska, podobnie jak inne gałęzie gospodarki, podlega globalnym trendom, skupiającym się wokół zielonych technologii redukujących emisję CO2 oraz zaawansowanych rozwiązań z zakresu przetwarzania danych, usprawniających żeglugę i operacje na morzu. Te trendy są naturalnym wyznacznikiem dalszego rozwoju lokalnego przemysłu .
Podczas naszych rozmów z ekspertami, którzy brali udział w przygotowaniu raportu, wyraźnie wybrzmiewało przekonanie o wyróżniającym region Pomorza potencjale ludzkim oraz tkwiącym w nim zasobie specjalistycznych kompetencji kluczowych dla dynamicznego rozwoju branży.
Publikacja powstała przy współpracy przedstawicieli lokalnego sektora morskiego: Aluship Technology, Blue Dot Solutions, Centrum Nowych Kompetencji, CTO S.A., Crist, Damen, DNV, Enamor, Equinor, F44, Mainstream Renewable Power, Mewo, Polskie Forum Technologii Morskich, Randstad, Remontowa Holding, Siemens Gamesa, StoGda oraz Sunreef Yachts.
Raport „Focus on: Maritime Sector in Pomerania” do pobrania: tutaj.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy