Oto aktualne wydarzenia w ramach realizacji projektu "Modernizacja toru wodnego Świnoujście - Szczecin do głębokości 12,5 m.
Postęp prac:
Pogłębiarka CSD Amazone zakończyła pracę,•pracę rozpoczęła pogłębiarka Scheldt River (KM 41 -49),
• rurociąg prowadzący do W22 powrócił na swoją pierwotną pozycję, w związku z czym stracił moc Komunikat nr 5 Kapitana Portu Trzebież (związany z jego przełożeniem),
• wyspa W22 –trwa refulacja ponad powierzchnię lustra wody,
• wyspa W28 –zakończono obrzeże, rozpoczęto refulację ponad powierzchnię lustra wody,
• Ostrów Grabowski – zakończono usuwanie górnej zanieczyszczonej pozostałości po działkach (gruz, drewno, metal), trwają prace czerpalne (jednostka Wenda),
• trwa testowanie RadioLink na wyspie Dębina,
• trwa usuwanie kabli w rejonie IV Bramy Torowe
Harmonogram prac
Na bieżąco, w miarę wykonywania sondaży
podwodnych, trwają prace związane z oczyszczaniem toru z mniejszych elementów potencjalnie niebezpiecznych. W najbliższych dniach do prac pogłębiarskich na torze zostanie przez wykonawcę skierowana
kolejna pogłębiarka, TSHD Vox Amalia, która będzie pracować na KM 25
–35. Od października prace toczą się pomiędzy kilometrem 44 –54 (pole Mańków –Inoujście), a pod koniec grudnia będą prowadzone pomiędzy
KM 54 -62 (Inoujście –stocznia Gryfia). Trwają także prace związane ze
zmianą systemu zasilania znaków nawigacyjnych i przekładaniem kabli
światłowodowych.
Warunki żeglugi
Prace prowadzone
przez pogłębiarkę TSHD Scheldt Rivernie powodują utrudnień w ruchu
statków na Zalewie Szczecińskim. W związku z rozpoczęciem, w najbliższych
dniach, pracy pogłębiarki Vox Amalia, na czas trwania prowadzonych
przez nią robót rozważane jest wprowadzenie ograniczeń dotyczących
statków o długości powyżej 160 m oraz obniżenie parametru długości
statków zwolnionych z pilotażu. Aktualną informację o bieżących pracach
wszystkich jednostek wykonawcy na danym kilometrze toru otrzymują codziennie e-mailem m.in. służby kapitanatów portów, dyspozytorzy portu i piloci morscy.Wszystkich użytkowników akwenu prosimy
jednocześnie o śledzenie zakładki „Bezpieczeństwo morskie –warunki żeglugi” na stronie internetowej Urzędu Morskiego w Szczecinie, gdzie publikowane są komunikaty kapitanów portów oraz aktualne ostrzeżenia nawigacyjne. W szczególności, prosimy o zwrócenie uwagi na
Komunikat nr 4Kapitana Portu Trzebież wraz z mapami, dotyczący
zamknięcia określonych akwenów dla rybołówstwa i żeglugi, w związku z
toczącymi się pracami pogłębiarskimi.
Neutralizacja bomby lotniczej Tallboy
Bomba
została znaleziona podczas prac przygotowawczych przed pogłębianiem
toru wodnego - zgłoszenie tego obiektu służby 8. Flotylli Obrony Wybrzeża
otrzymały w połowie września ubiegłego roku. Rekonesans,
identyfikację i wstępną ocenę znalezionego przedmiotu wykonali
specjaliści od podwodnych zadań z Grupy Nurków Minerów 12. Dywizjonu
Trałowców. W wyniku przeprowadzonych oględzin oraz po analizie
zebranego materiału wykryty w wodzie obiekt sklasyfikowano jako bombę
lotniczą pochodzenia brytyjskiego,potocznie nazywaną Tallboy. Typ obiektu potwierdzono na podstawie dostępnej dokumentacji własnej,
posiadanej wiedzy oraz brytyjskiej dokumentacji technicznej uzbrojenia (katalogów bomb lotniczych i amunicji wybuchowej).
13
października tego roku, nurkowie minerzy 12. Dywizjonu Trałowców z 8.
Flotylli Obrony Wybrzeża przeprowadzili operację neutralizacji
bomby -największego niewybuchu znalezionego na terenie Polski.
Przemysł chemiczny UE pod globalną kroplówką. Ropa do UE płynie przez porty szerokim strumieniem
Rosja nielegalnie eksportuje zboże z okupowanych portów na Krymie i Morzu Azowskim
Anomalia w łańcuchach dostaw. Sezon przygotowań do Świąt Bożego Narodzenia 2024 rozpoczął się wyjątkowo wcześnie
Eksplozja kontenera w chińskim porcie zakłóca łańcuchy dostaw
Meksyk zwiększył dostawy ropy na Kubę mimo ryzyka amerykańskich sankcji
Paryż 2024 za kulisami – CEVA Logistics o znaczeniu planowania i obsługi magazynowej