mk
W ramach projektu „Wymiana wież absorpcyjnych i suszących FKS” w Hucie Miedzi Legnica zrealizowano skomplikowane logistycznie przedsięwzięcie polegające na transporcie ładunków (wież) o ponadgabarytowych rozmiarach i wadze.
Największy z przewożonych elementów ładunkowych miał ponad 16 metrów długości, a całość ładunku wraz z zestawem transportowym, niskopodwoziowym liczyła 40 metrów. Transport wież dokonywany był na wiele sposobów począwszy od transportu kołowego do portu w Istambule, poprzez morski z Turcji do Polski do portu w Szczecinie, następnie transportem śródlądowym po rzece Odrze. Na końcowym odcinku trasy ładunek został przeładowany w porcie rzecznym w Malczycach i specjalnym transportem ponadgabarytowym dostarczony w dniu 30 września 2019 r. do Huty Miedzi w Legnicy.
Za organizację całego przedsięwzięcia dostawy i montażu wież odpowiedzialna jest spółka KGHM ZANAM zaangażowana w wiele projektów realizowanych dla podmiotów z Grupy Kapitałowej KGHM Polska Miedź S.A. Inwestycja wykonywana jest w ramach formuły EPC, co oznacza, że KGHM ZANAM odpowiedzialny jest za wszelkie prace inżynierskie, zamówienie wszystkich niezbędnych materiałów oraz budowę.
Powyższe zadanie logistyczne nie zakończyłoby się sukcesem gdyby nie zaangażowanie i współpraca różnych rodzajów służb i instytucji, takich jak: GDDKiA, Przedsiębiorstwo Wody Polskie, PKP, Policja, specjalistyczna firma transportowa, firma świadcząca usługi transportu barkami, zarządcy dróg lokalnych na trasie przejazdu, którym serdecznie dziękujemy za pomoc w realizacji tego skomplikowanego zadania.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych