mb
Wielkość przeładunków OT Port Gdynia Sp. z o.o. w roku 2019 wyniosła 3,1 mln ton, co oznacza wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim o ok. 400 tys. ton. Głównymi grupami ładunkowym na terminalu są wyroby papiernicze, stalowe oraz jednostki toczne ro-ro (naczepy, kasety/RT), które stanowią ok. 80% wszystkich ładunków drobnicowych.
Wzrost odnotowano w grupie ładunków masowych, których obsłużono 1 433,7 tys. ton, czyli o 413 tys. ton więcej niż w roku ubiegłym. W roku 2019 nastąpił nieznaczny spadek wielkości przeładunków drobnicy w porównaniu z rokiem 2018, które uplasowały się ostatecznie na poziomie 1 666,9 tys. ton. W roku 2018 w terminalu OT Port Gdynia przeładowano łącznie 2 763 755 ton drobnicy i ładunków masowych, natomiast w 2019 - 3 100 541 ton.
OT Port Gdynia jest uniwersalnym terminalem, który posiada wieloletnie doświadczenie w obsłudze ładunków drobnicowych, masowych suchych, project cargo i kontenerów. Roczny potencjał przeładunkowy całego terminala to blisko 3,5 mln ton. OT Port Gdynia posiada dedykowany terminal ro-ro i jest jednym z największych operatorów w zakresie przeładunków w technologii ro-ro (obsługa ładunków tocznych, naczep) oraz przeładunku i magazynowaniu papieru i wyrobów papierniczych, w tym celulozy. Spółka dysponuje zarówno wyspecjalizowanym sprzętem do obsługi ładunków ro-ro, jak i odpowiednią infrastrukturą portową pod ładunki drobnicowe i masowe suche.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych