PMK
Rząd Wielkiej Brytanii podpisał umowy z sześcioma operatorami w celu zapewnienia do 35 milionów funtów. Ma to zapewnić wystarczającą zdolność przewozową, aby zapobiec zakłóceniom w przepływie towarów.
Jak wyjaśniono, podjęto decyzję o ochronie szesnastu najważniejszych szlaków obejmujących kanał La Manche, Cieśninę Krótką, Morze Północne oraz trasy między Wielką Brytanią a Irlandią Północną, które wcześniej były zagrożone zamknięciem z powodu spadku popytu jako wynik koronawirusa.
Trasy te obejmują Portsmouth-Santander, Portsmouth-Cherbourg, Poole-Bilbao, Dover-Dunkerque, Dover-Calais, Folkestone-Coquelles, Cairnryan-Larne, Tilbury-Zeebrugge, Teesport-Europoort, Hull-Europoort, Hull-Zeebrugge, Heysham-Warrenpoint , Rotterdam-Killingholme, Cairnryan-Belfast, Harwich-Rotterdam i Harwich-Hoek van Holland.
Te szlaki zostaną teraz przekształcone w trasy obowiązku świadczenia usługi publicznej na okres do dziewięciu tygodni.
- Podejmując te działania, pomagamy chronić przepływ towarów i usług w Wielkiej Brytanii i poza nią, zabezpieczając przepływ dostaw w całej Unii - powiedział Grant Shapps, brytyjski sekretarz transportu.
Umowy są zgodne z zobowiązaniami rządów Wielkiej Brytanii, Francji i Irlandii do współpracy w zakresie tymczasowych środków zapewniających, że COVID-19 nie zagrozi ważnym trasom towarowym między tymi krajami.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych