PMK
Cosco Shipping Ports podpisało umowę z Tianjin Port Holdings (TPH) i China Merchants International Terminals (CM Terminals) w sprawie fuzji swoich spółek zależnych.
Zgodnie z podpisanym 30 czerwca porozumieniem spółka Tianjin Port Container Terminal (TCT) należąca do TPH połączy się z terminalami kontenerowymi Tianjin Five Continents International Container Terminal (FICT) oraz Tianjin Orient Container Terminals (TOCT).
TCT przejmie wszystkie aktywa, kredyty, długi i pracowników FICT i TOCT. Dwie jednostki zostaną wyrejestrowane jako podmioty prawne, a ich udziałowcy będą posiadać akcje w TCT.
Po połączeniu TCT będzie w 76,68% własnością Tianjin Port Holdings. Dodatkowe 10,01% udziałów będzie należeć do COSCO Ports (Tianjin) Limited, a 6% do China Shipping Terminal Development (CSTD), z których oba są spółkami zależnymi COSCO Shipping Ports. Pozostałe 7,31% udziałów w TCT będzie należało do CM Terminals.
Dzięki fuzji strony chcą osiągnąć lepszą alokację zasobów, lepsze zarządzania terminalami, obniżenie kosztów operacyjnych i zwiększenie ogólnej konkurencyjności TCT.
Konsolidacja rynku morskiego w Chinach nie kończy się na terminalach kontenerowych. Na fuzję zdecydowały dwa się także największe zakłady z Chin. 1 lipca obie strony potwierdziły tę wiadomość. Fuzja China Shipbuilding Industry Corp (CSIC) i China State Shipbuilding Corp Ltd (CSSC) będzie jeszcze musiała być zatwierdzona przez odpowiednie organy i nadal istnieje wiele szczegółów, które należy wyjaśnić, zanim wniosek będzie mógł zostać sfinalizowany.
Wiele firm należących do dwóch przedsiębiorstw, takich jak CSSC Offshore & Marine Engineering Group Co Ltd, China Marine Information Electronics Co Ltd i Hubei Jiuzhiyang Infrared System Co Ltd wydało podobne oświadczenia potwierdzające plan konsolidacji ich spółek macierzystych.
Do tej pory oba koncerny osiągnęły łączne przychody w wysokości co najmniej 508 miliardów yuanów (81 miliardów dolarów), produkując od lotniskowców dla chińskiej marynarki wojennej po statki do przewozu kontenerów, ropy i gazu dla firm komercyjnych. W 2017 roku, CSIS miał przychody na poziomie 49,13 mld USD, natomiast CSSC wypracował 31,85 mld USD.
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii